De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Voorkom duplicate content met de Canonical Link Tag

Kopiëren zien we niet graag en unieke eigen content maken blijft het beste. Voor zoekmachines echter is niet alles direct duplicate content. Google, Yahoo en MSN zien bijvoorbeeld geen fout kopieerwerk als er achter de URL parameters staan om een variabele aan te geven; grotere letters, een maat schoenen enz. Dit zijn geen gelijke pagina’s: […]

Lees verder…

Search Engine 2009 Rankings Factors: een erg handig hulpmiddel

Toonaangevend Amerikaans internet marketingbureau SEOmoz brengt om de 2 jaar een lijst ‘Ranking Factors’ naar buiten. Aan een panel van 72 internationale experts wordt de 10 meest aansprekende stukken SEO-gereedschap voorgelegd. Deze specialisten kennen waarde toe aan deze werktuigen plus hun deelgebieden – en het gemiddelde wordt percentueel weergegeven. […]

Lees verder…

Double listing valt op… Hoe werkt dat?!

Opvallen op Google is mooi. Dat kan op verschillende manieren en eentje daarvan is er beter uitzien dan de rest. Op Google’s resultatenpagina valt het op als de site anders tussen de rest staat; en het liefst erboven. Bij websites komt dat mooi in beeld met ‘double listing’ en met het vervolg hierop: ’embedded subcategory […]

Lees verder…

Belemmeringen voor een zoekmachine spider

Veel mensen weten niet hoe een zoekmachine spider werkt en hebben dus ook geen idee hoe hun site doorlopen wordt voordat indexering plaats vindt. Om jullie enkele tips mee te geven bij het bouwen van een website, houdt dan rekening met de volgende factoren, zodat de zoekmachine spiders straks geen problemen krijgen om je site […]

Lees verder…

Link Value Factors

Velen hebben het artikel waarschijnlijk al wel opgepakt via een of andere SEO blog, maar wilde het voor de zekerheid toch even noemen. Het artikel van Wiep is zeker de moeite waard om te lezen. Verschillende experts (17) geven hun mening over 40 verschillende factoren welke invloed kunnen hebben op de waarde van een backlink. […]

Lees verder…

Google Image Search Optimalisatie

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk traffic uit Google hebben. Daarvoor richt je je met name op een hoge positie in de SERP’s. Nu is het vaak erg moeilijk om voor een bepaalde keyword een top positie in de zoekmachines te halen. Nu ben ik een paar methoden tegen gekomen die hier nog niet besproken zijn […]

Lees verder…

Backlinks verzamelen, hoe het niet moet!

Een van de belangrijkste dingen voor het hoog eindigen in Google is het verzamelen van veel en vooral onderwerp gerelateerde backlinks. Je wilt zoveel mogelijk backlinks hebben van hoge pagerank sites die onderwerp gerelateerd zijn. De linktekst oftewel anchor text is hierbij erg belangrijk. Nu denken de meeste van jullie dat je zoveel mogelijk backlinks […]

Lees verder…

Anchortext

Om de linkpopularity te verhogen hebben we net besproken dat het aantal links dat naar je website verwijst mede bepalend is bij het bepalen van de relevantie van je website. Een ander belangrijke factor is de anchortext waarmee je gelinkt wordt, ook wel linktitel genoemd. Het is zaak dat je de belangrijkste keyword waarop je […]

Lees verder…

Lijst meest belangrijke zoekmachine factoren

SEOmoz heeft weer een lijst samengesteld met de meest belangrijke factoren m.b.t. zoekmachine optimalisatie en een hoge ranking. De lijst is samengesteld door een aantal van de grootste SEO experts die er zijn. Namelijk Aaron Wall van seobook.com, Jeremy Schoemaker (shoemoney.com), Rand Fishkin (SEOmoz), Elisabeth Osmeloski (searchenginewatch.com), Barry Schwartz (seroundtable.com) en vele anderen. In totaal […]

Lees verder…

Wat houdt zoekmachine optimalisatie in?

Allereerst moet je begrijpen dat er duidelijk onderscheid bestaat tussen zoekmachine optimalisatie, in vaktermen ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd en zoekmachine marketing ook wel SEM (Search Engine Marketing) genoemd. SEO is bedoeld om ervoor te zorgen dat je website op langere termijn hoger eindigt in de organische resultaten van de zoekmachine. Daarentegen is […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.