Wat is een XML-sitemap? XML staat voor eXtensible Markup Language. Het is een standaard om de structuur van je website te bepalen. Een sitemap is een bestand met een lijst van paginaās van je website. Deze sitemap helpt zoekmachines als Google om nieuwe pagina’s op jouw site te ontdekken. Sitemaps zijn vooral belangrijk voor grotere […]
Categorie: SEO Techniek
Kom meer te weten over SEO metatags
Wat zijn metatags en waarom zijn ze belangrijk? Metatags zijn bedoeld om informatie op te nemen over de inhoud van een website of een webpagina. Zoekmachines als Google tonen metatags als de title en description meestal zoals ze oorspronkelijk zijn geschreven. Daarmee heb je meteen invloed op de vermelding bij de zoekmachines en het klikgedrag […]
Google ondersteunt niet langer rel=next/prev markup
In maart kondigde Google aan dat de zoekmachine de rel=next/prev markup als indexeringssignaal afschaft. Deze paginering attributen worden gebruikt om de relatie tussen een serie paginaās duidelijk te maken aan zoekmachines. Google wil met deze indexering stoppen omdat studies aantoonden dat gebruikers houden van inhoud die uit ƩƩn pagina bestaat. Je zou de Ā rel=next/prev-opmaak wellicht […]
Interne links: 6 tips om beter gevonden te worden
Interne links zijn hyperlinks binnen dezelfde website. Deze koppelingen verbinden pagina’s op een logische manier met elkaar wat prettig is voor websitebezoekers. Bijvoorbeeld, in dit artikel geven we tips over interne links. Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet onlogisch om een verwijzing te maken naar de paginaĀ Ā āzoekmachine optimalisatieā en hiervoor een interne […]
AMP-paginaās inzetten voor SEO? Of toch niet?
Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op. Ā De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]
Hoe bereik je āpositie 0ā in Google? Featured snippets uitgelegd.
Het is de uitdaging van elke SEO marketeer: die felbegeerde positie 1 van de zoekresultaten. Maar wist je ook dat je een āpositie 0ā kunt bereiken? En misschien nog wel gemakkelijker ook. We hebben het hier over āfeatured snippetsā. Ook wel aanbevolen fragmenten genoemd. Het zijn de zoekresultaten die helemaal bovenaan de pagina staan en […]
Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google
Https wordt een kritische factor voor Google wanneer je klantgegevens verzamelt Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: āhttps installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzameltā. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan […]
Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines
Wist je dat de laadtijd van een website invloed heeft op de vindbaarheid? Snelle websites verdienen namelijk de voorkeur van Google omdat bezoekers niet onnodig hoeven te wachten totdat de website is ingeladen. Daarnaast zorgen snelle sites voor conversieverbeteringen omdat bezoekers minder snel afhaken. Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines met […]
Linkprofielen beoordelen met Majestic Flow Metrics

Majestic Flow Metrics zijn maateenheden die veel zeggen over de ‘waarde’ van een URL. De Majestic Flow Metrics kan je gebruiken bij het beoordelen van inkomende links. De Flow Metrics van Majestic (voorheen MajesticSEO) bestaan uit twee maateenheden: Trust Flow en Citation Flow. […]
Google introduceert Structured Snippets
Googleās Structured Snippets verwerkt feiten in de individuele zoekresultaten. Deze nieuwe functie moet de belangrijkste informatie van een webpagina gaan tonen in het organische zoekresultaat voor die pagina. […]