De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Verbeter je XML-sitemap

Wat is een XML-sitemap? XML staat voor eXtensible Markup Language. Het is een standaard om de structuur van je website te bepalen. Een sitemap is een bestand met een lijst van paginaā€™s van je website. Deze sitemap helpt zoekmachines als Google om nieuwe pagina’s op jouw site te ontdekken. Sitemaps zijn vooral belangrijk voor grotere […]

Lees verderā€¦

Kom meer te weten over SEO metatags

Wat zijn metatags en waarom zijn ze belangrijk? Metatags zijn bedoeld om informatie op te nemen over de inhoud van een website of een webpagina. Zoekmachines als Google tonen metatags als de title en description meestal zoals ze oorspronkelijk zijn geschreven. Daarmee heb je meteen invloed op de vermelding bij de zoekmachines en het klikgedrag […]

Lees verderā€¦

Google ondersteunt niet langer rel=next/prev markup

In maart kondigde Google aan dat de zoekmachine de rel=next/prev markup als indexeringssignaal afschaft. Deze paginering attributen worden gebruikt om de relatie tussen een serie paginaā€™s duidelijk te maken aan zoekmachines. Google wil met deze indexering stoppen omdat studies aantoonden dat gebruikers houden van inhoud die uit Ć©Ć©n pagina bestaat. Je zou de Ā rel=next/prev-opmaak wellicht […]

Lees verderā€¦

Interne links: 6 tips om beter gevonden te worden

Interne links zijn hyperlinks binnen dezelfde website. Deze koppelingen verbinden pagina’s op een logische manier met elkaar wat prettig is voor websitebezoekers. Bijvoorbeeld, in dit artikel geven we tips over interne links. Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet onlogisch om een verwijzing te maken naar de paginaĀ Ā ā€˜zoekmachine optimalisatieā€™ en hiervoor een interne […]

Lees verderā€¦

AMP-paginaā€™s inzetten voor SEO? Of toch niet?

Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op. Ā De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]

Lees verderā€¦

Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google

Https wordt een kritische factor voor Google wanneer je klantgegevens verzamelt Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: ā€https installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzameltā€. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan […]

Lees verderā€¦

Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines

Wist je dat de laadtijd van een website invloed heeft op de vindbaarheid? Snelle websites verdienen namelijk de voorkeur van Google omdat bezoekers niet onnodig hoeven te wachten totdat de website is ingeladen. Daarnaast zorgen snelle sites voor conversieverbeteringen omdat bezoekers minder snel afhaken. Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines met […]

Lees verderā€¦

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.