Op 10 september 2019 heeft Google veranderingen aangekondigd hoe websitebeheerders link attributen moeten gebruiken. Omdat deze wijzigingen voor enige verwarring zorgden en vragen opriepen, hebben wij hiervan een overzicht gemaakt. Hieronder vind je de belangrijkste wijzigingen in de manier waarop Google omgaat met link attributen: Je kan drie verschillende link attributen gebruiken “nofollow”, “sponsored” en […]
Categorie: SEO Techniek
Verbeter je XML-sitemap
Wat is een XML-sitemap? XML staat voor eXtensible Markup Language. Het is een standaard om de structuur van je website te bepalen. Een sitemap is een bestand met een lijst van pagina’s van je website. Deze sitemap helpt zoekmachines als Google om nieuwe pagina’s op jouw site te ontdekken. Sitemaps zijn vooral belangrijk voor grotere […]
Kom meer te weten over SEO metatags
Wat zijn metatags en waarom zijn ze belangrijk? Metatags zijn bedoeld om informatie op te nemen over de inhoud van een website of een webpagina. Zoekmachines als Google tonen metatags als de title en description meestal zoals ze oorspronkelijk zijn geschreven. Daarmee heb je meteen invloed op de vermelding bij de zoekmachines en het klikgedrag […]
Google ondersteunt niet langer rel=next/prev markup
In maart kondigde Google aan dat de zoekmachine de rel=next/prev markup als indexeringssignaal afschaft. Deze paginering attributen worden gebruikt om de relatie tussen een serie pagina’s duidelijk te maken aan zoekmachines. Google wil met deze indexering stoppen omdat studies aantoonden dat gebruikers houden van inhoud die uit één pagina bestaat. Je zou de rel=next/prev-opmaak wellicht […]
Interne links: 6 tips om beter gevonden te worden
Interne links zijn hyperlinks binnen dezelfde website. Deze koppelingen verbinden pagina’s op een logische manier met elkaar wat prettig is voor websitebezoekers. Bijvoorbeeld, in dit artikel geven we tips over interne links. Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet onlogisch om een verwijzing te maken naar de pagina ‘zoekmachine optimalisatie’ en hiervoor een interne […]
AMP-pagina’s inzetten voor SEO? Of toch niet?
Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op. De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]
Hoe bereik je ‘positie 0’ in Google? Featured snippets uitgelegd.
Het is de uitdaging van elke SEO marketeer: die felbegeerde positie 1 van de zoekresultaten. Maar wist je ook dat je een ‘positie 0’ kunt bereiken? En misschien nog wel gemakkelijker ook. We hebben het hier over ‘featured snippets’. Ook wel aanbevolen fragmenten genoemd. Het zijn de zoekresultaten die helemaal bovenaan de pagina staan en […]
Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google
Https wordt een kritische factor voor Google wanneer je klantgegevens verzamelt Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: ”https installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzamelt”. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan […]
Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines
Wist je dat de laadtijd van een website invloed heeft op de vindbaarheid? Snelle websites verdienen namelijk de voorkeur van Google omdat bezoekers niet onnodig hoeven te wachten totdat de website is ingeladen. Daarnaast zorgen snelle sites voor conversieverbeteringen omdat bezoekers minder snel afhaken. Maak je website sneller en wordt beter vindbaar in zoekmachines met […]
Linkprofielen beoordelen met Majestic Flow Metrics
Majestic Flow Metrics zijn maateenheden die veel zeggen over de ‘waarde’ van een URL. De Majestic Flow Metrics kan je gebruiken bij het beoordelen van inkomende links. De Flow Metrics van Majestic (voorheen MajesticSEO) bestaan uit twee maateenheden: Trust Flow en Citation Flow. […]