OP ZOEK NAAR EFFECTIEVE LINKS?

Ons bureau weet ze te vinden.

Linkbuilding

Goede linkbuilding is essentieel voor het bereiken van hoge posities in Google. Hoe meer inkomende links een website heeft, des te groter de kans op een hoge positie.

Dankzij een groot netwerk van relaties en websites kunnen wij als bureau snel en effectief links verkrijgen. Hierdoor kunnen wij doeltreffend aan een sterk en natuurlijk linkprofiel bouwen. Hierdoor kunnen we de concurrentie in de zoekmachines verslaan.

  1. 1. Strategie
  2. 2. Voor- en nadelen
  3. 3. Onderdelen
  4. 4. Onze aanpak

1. Linkbuilding strategie

Om effectief linkbuilding toe te passen is een goede strategie noodzakelijk. De strategie wordt bepaald tijdens de eerste stap van het proces: de offsite SEO analyse. Bij het bepalen van de strategie wordt rekening gehouden met de verschillende invloedsfactoren.

Invloedsfactoren

  • Zoekwoorden
  • Linkprofiel van de te optimaliseren website. Is het een natuurlijk linkprofiel?
  • Linkprofielen van de organische concurrentie
  • De mate van onsite optimalisatie

Door linkbuilding meet website bezoekers

2. Voor- en nadelen van linkbuilding

Anders dan bij Onsite SEO hoef je bij linkbuilding geen aanpassingen aan je website te maken. Tenzij je voor een linkbait-actie gaat. Daarbij moet je waardevolle content op je website plaatsen.

Voordelen

  • Linkbuilding is een krachtig middel voor een hoge positie in Google
  • Eenmaal verkregen links blijven vaak jaren staan
  • Backlinks leveren ook referral bezoek op
  • Een sterk linkprofiel geeft je organisatie duurzaam onderscheidend vermogen.
  • Na verloop van tijd zijn meer ambitieuze zoekwoorden haalbaar.

Nadelen

  • Het is een tijdrovende bezigheid
  • Verdachte links kunnen een negatieve uitwerking hebben
  • De meeste websites zijn niet bereid om een link op te nemen
  • Het heeft tijd nodig

De vindbaarheid van je website wordt met linkbuilding steeds beter. Niet alleen op de zoekwoorden waarmee je links verkrijgt, ook op andere zoekwoorden verbetert de vindbaarheid. Na verloop van tijd zijn zelfs zoekwoorden mogelijk die in het begin niet haalbaar waren.

3. Onderdelen van linkbuilding

Er zijn verschillende manieren om links te verkrijgen. Iedere methode heeft zo z’n voor- en nadelen.

Per situatie kiezen we uit verschillende methoden.

Artikel marketing

Via het schrijven en plaatsen van artikelen worden relevante links verdiend. De artikelen worden van links voorzien en op externe websites geplaatst. Artikel marketing is een onderdeel van content marketing.

Startpagina's/portals

Anchorteksten en links op portaal- en startpagina’s.

Linkbaiting

Links verdienen door op je website unieke en waardevolle content te plaatsen. Hier wordt vervolgens door anderen naar gelinkt. Bijvoorbeeld een onderzoek dat je hebt uitgevoerd en waar andere websites aandacht aan besteden. Het is daarbij gebruikelijk dat ze naar de bron verwijzen.

ABC linkruil

Je krijgt een link maar je geeft vanaf een andere website.

Sponsoring

Betaalde links en/of content op artikel websites.

4. Onze aanpak

Het verkrijgen van relevante links klinkt misschien eenvoudig maar dat is het niet.

Om linkbuilding te laten slagen, zijn websites met een goede Trust Ratio van belang. Tevens is een mix van linkbuilding belangrijk. Hierdoor blijft het linkprofiel zo natuurlijk mogelijk. Een link wordt bij voorkeur in een relevante context geplaatst waar bijvoorbeeld content voor geschreven moet worden.

Proces

Ons bureau start doorgaans met een offsite SEO analyse. Dit is een onderzoek waarbij het linkbuilding profiel van je website en de organische concurrentie wordt onderzocht. Op basis van de verschillen wordt een strategie geadviseerd. Deze strategie bevat concrete acties.

  • 1. Offsite SEO analyse
  • 2. Offsite SEO implementatie

Na het onderzoek starten we met de offsite SEO implementatie. Tijdens deze stap gaan we de acties uitvoeren. Indien gewenst worden hierbij de verschillende werkzaamheden onderling verdeeld. Ons werk is immers altijd afgestemd op wat je zelf wil en kan.

SEO-Proces

Werkzaamheden

Een greep uit onze werkzaamheden:

Artikel creatie en plaatsing

Het schrijven van artikelen. De artikelen voorzien wij van de juiste links. Vervolgens plaatsen wij deze goede content op door ons goedgekeurde websites.

Tekstlinks bepalen

Bepalen naar welke URLs gelinkt moet worden en met welke linkteksten. Dit doen we doorgaans op basis van de gekozen zoekwoorden, de linkbuilding strategie en de huidige rankings.

Linkprofielen analyseren

Het beoordelen en benchmarken van Backlinks, Referring domains, Anchortexts, Trust flows, Citation flows en Trust ratio’s.

Strategie opstellen

Kiezen welke methode of mix van methodes het beste is voor de situatie. Bijvoorbeeld de fase waarin een website zich bevindt. Een nieuwe website vergt een andere aanpak dan een website die al jarenlang bestaat.

Linklijst maken

Selecteren van gerespecteerde websites voor linkplaatsing. Het maken van een lijst met passende websites om inkomende links te verkrijgen. Websites met geschikte flow metrics en die over dezelfde thema’s en onderwerpen gaan krijgen de voorkeur.

Linkontwikkeling volgen

Wanneer je linkbuilding uitbesteedt, wil je weten welke werkzaamheden zijn gedaan en wat de effecten zijn. Wij starten altijd met een momentopname van het linkprofiel. Zo is naderhand inzichtelijk wat de invloed is geweesten kunnen we tussentijds bijsturen.

Linkbuilding uitbesteden

Waarom linkbuilding uitbesteden als je het zelf kunt doen? Een link aanmelden lijkt misschien makkelijk maar dat is het niet. De context en metrics van de webpagina’s waarop de links worden geplaatst bepalen het effect. Als linkbuilding bureau weten wij hoe we deze klus effectief moeten uitvoeren.

Uitbesteden doe je omdat:

  • je niet de kennis hebt om te beoordelen of een website geschikt is,
  • het vinden van websites en plaatsen van linkartikelen tijdrovend is,
  • je niet kunt beoordelen of de linkvermelding voldoet aan actuele SEO richtlijnen.

Kortom, wil je als bedrijf effectief aan de slag, kies dan voor uitbesteden. Het verkrijgen van kwalitatieve links op gerespecteerde websites gaat snel en vlekkeloos. Bovendien voorkom je dat op een verkeerde manier links worden verkregen. Links die mogelijk schadelijk zijn voor je linkprofiel.

Bij de selectie van websites letten wij op:

Relevantie

Relevantie is een belangrijke succesfactor. Wij doen onderzoek naar relevante websites. Websites die passen bij de thema’s waarmee wij als linkbuilding bureau aan de slag gaan.

Reputatie

Elke website die in aanmerking komt voor linkbuilding moet beschikken over een betrouwbare reputatie en linkprofiel. Want het roekeloos aanmelden bij ‘spammy’ websites doet eerder kwaad dan goed. Met specialistische linkbuilding-tools kiezen wij de sites die gaan bijdragen aan een sterker linkprofiel.

Houdbaarheid

Dit heeft betrekking op hoe lang een link blijft staan. We willen namelijk dat de link zo lang mogelijk blijft staan. We gaan voor duurzame zoekmachine optimalisatie.

Wil je meer weten over linkbuilding?

Neem dan contact op. Linkbuilding is onze specialiteit. Zelfs andere online marketing bureaus besteden dit aan ons uit.

Neem contact op

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.