Werkwijze

Iedere samenwerking begint met een goed gesprek. Heb je behoefte aan een voorstel? Wij maken het graag.
In een plan van aanpak omschrijven we wat we gaan doen.
Daarbij houden we rekening met datgene wat je zelf wil- en kan uitvoeren.

Proseo werkwijze; Analyse, Implementatie en Evaluatie

Plan van aanpak

Vooraf wordt een plan van aanpak opgesteld. Dit plan wordt afgestemd op je specifieke situatie en wensen. Hieronder vind je een aanpak die we regelmatig toepassen. Deze aanpak bestaat uit de volgende 3 fasen:1. Analyse, 2. Implementatie, 3. Evaluatie.

1. Analyse

De eerste stap in het SEA- en SEO plan bestaat uit een grondige analyse van Google AdWords en de drie pijlers van professionele SEO (Onsite SEO, Offsite SEO, User experience SEO).

SEO analyse

  • Onsite SEO
  • Offsite SEO
  • User experience SEO

Google AdWords analyse

  • Campagnes
  • Advertentiegroepen
  • Advertenties
  • Zoekwoorden

Concrete acties

Uit deze analyse volgt een advies met concrete verbeterpunten en acties. Na de analyse weten we precies wat er voor jouw specifieke situatie moet gebeuren.

Ingedeeld naar prioriteit

Je hebt een compleet overzicht van alle acties. De acties zijn ook geprioriteerd zodat je weet wat als eerste moet worden uitgevoerd.

Zoekwoordenanalyse

In de zoekwoordenanalyse worden zoekwoorden verzameld via concurrerende websites, de Google Suggestion tool en Google Analytics. Per zoekwoord worden zoekvolume, concurrentie (tussen de organische zoekresultaten), relevantie en de positie van de te optimaliseren website bekeken.

Zoekwoorden waar kansen liggen

Er ontstaat een flinke lijst met zoekwoorden. Uit deze lijst wordt een strategische selectie gemaakt. We kiezen zoekwoorden waar kansen liggen. Hierbij wordt rekening gehouden met de haalbaarheid van de zoekwoorden. We kiezen zoekwoorden waarbij de verhouding tussen zoekvolume, concurrentie en relevantie het meest gunstig is voor je website. Hierbij wordt rekening gehouden met de inkomende links van je website.

Onsite SEO analyse

De inhoud en de techniek van je website worden geanalyseerd. Verbeterpunten worden verzameld,
genoteerd en met jou besproken.

Offsite SEO analyse

Het linkprofiel (aantallen backlinks, referring domains etc.) van je website wordt geanalyseerd. De juiste linkbuilding strategie wordt gekozen. Ook binnen de Offsite SEO analyse worden concrete verbeterpunten genoteerd.

User experience SEO analyse

Het bezoekersgedrag wordt geanalyseerd. Het betreft hier het gedrag van bezoekers die na een zoekactie in Google op je website belanden. Dit doen we met behulp van Google Analytics.

Aantoonbaar beter vindbaar

Er ontstaat een lijst met concrete en praktische verbeterpunten. Het verbeteren van deze punten leidt tot een sterke verbetering van de vindbaarheid in Google. Deze sterke verbetering is goed meetbaar en zal worden aangetoond. Dit doen we onder andere met behulp van een nulmeting. Er wordt een document opgeleverd met daarin alle verbeterpunten en geprioriteerde acties. Dit document wordt met jou besproken.

Wie doet wat

In overleg met elkaar worden de acties verdeeld. Je kiest de acties die je zelf wil en kan uitvoeren. Meewerken leidt tot betere resultaten en lagere kosten. Een deel zal door je bedrijf worden uitgevoerd en een deel door Proseo.

Planning

Nu bekend is wie wat gaat doen kunnen we de acties inplannen. Er wordt een document opgeleverd met daarin een gedetailleerde SEA- en SEO planning waarin duidelijk te zien is wie wat wanneer doet.

Onze meerwaarde

  • Wij doen niets anders dan SEO/SEA. Dit leidt tot betere resultaten.
  • Je behaalt meer ROI met onze slimme 'aanvullende werkwijze'.
  • Ons bureau behoort tot de meest ervaren Search-bureaus, al 17 jaar.
  • Je profiteert van een scherp uurtarief.

Offerte aanvragen



2. Implementatie

Tijdens de implementatie gaan we met elkaar de afgesproken SEO- en Google AdWords acties uitvoeren. Tevens worden de tussentijdse resultaten nauwlettend gemonitord.
Werkzaamheden zijn bijvoorbeeld:

  • Controleren of de content de juiste zoekwoorden bevat.
  • SEO teksten schrijven
  • Pagina’s aanmaken en/of vullen met de juiste content en zoekwoorden.
  • Paginateksten redigeren met de juiste zoekwoorden en links.
  • Paginateksten voorzien van de benodigde SEO-opmaak.
  • Verbeteren van page titels.
  • Het schrijven van meta description tags.
  • Instellen van zaken op gebied van technische SEO zoals redirects en canonical tags.
  • Pagina-URL’s aantrekkelijker maken.
  • Degraderen van sitelinks (demote).
  • Verhogen van de organische CTR.
  • Linkbuilding
  • Installeren van Google Search Console
  • Controleren en waar nodig aanpassen van instellingen van de campagne. Denk hierbij aan ‘biedinstellingen’ maar ook aan advertentie planning, talen en dergelijke
  • Schrijven van Google AdWords advertentieteksten
  • Google AdWords campagne beheer
  • Uitschakelen slecht presterende advertenties en zoekwoorden
  • Toevoegen nieuwe advertenties
  • Toevoegen nieuwe zoekwoorden
  • Aanpassen biedingen
  • Controleren ‘werkelijke zoekwoorden’ en eventueel uitsluiten
  • Opzetten van AdWords Remarketing
  • Gebruik maken van nieuwe mogelijkheden binnen Google AdWords

Linkbuilding

Externe links zijn verwijzingen van andere websites naar jullie website. Een vermeerdering van links zorgt voor een toename van populariteit en hierdoor een verbetering in posities. Het verkrijgen van deze links noemen we linkbuilding.
Voor het verbeteren of verstevigen van posities op zoekwoorden is kwalitatieve linkbuilding nodig. Kwalitatieve links zijn links afkomstig van verschillende, unieke domeinen (“referring domains”). Deze links richten zich niet alleen op de homepagina maar ook op dieperliggende pagina’s en zijn voorzien van de juiste linknaam (“anchor text”).
De linkbuilding zal bestaan uit linkaanvragen bij branche- of product gerelateerde websites, het plaatsen van linkberichten of het reageren op blog berichten /forums. Tevens onderzoeken wij de linkplaatsing van je concurrenten. Je ontvangt een maandelijkse statusupdate betreffende de vorderingen.

SEO- en Google AdWords Controle

Tijdens de implementatie controleert Proseo of de verbeterpunten goed in de website en de Google AdWords campagnes zijn verwerkt.

Monitoring & Periodiek feedback

Met Monitoring wordt het meten en volgen van de resultaten bedoeld. We kijken periodiek o.a. naar de ontwikkeling van posities op belangrijke zoekwoorden, organisch bezoek, bounce rates en eventuele door Googlebot gevonden indexatieproblemen. Hiervoor gebruiken we o.a. Google webmaster Tools en Google Analytics. We geven jullie periodiek feedback over onze bevindingen.
Naast bovenstaande zaken zorgen wij ervoor dat we op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen op SEO- en Google AdWords gebied. Denk hierbij aan updates aan het algoritme van Google en nieuwe features in Google AdWords.

Aantoonbaar beter vindbaar

De uitvoering van de acties zorgt ervoor dat de vindbaarheid aantoonbaar verbetert.

Uitvoeren van de acties

Tijdens de implementatie worden de acties conform de planning uitgevoerd. Proseo zal de status van de acties periodiek controleren en in het werkdocument (in MS Excel) bijwerken. Het werkdocument kan periodiek naar alle betrokkenen worden gemaild.

Goede communicatie

Voor een goede en actieve communicatie is een vaste overlegstructuur waarbij we periodiek op een vast tijdstip contact met elkaar hebben een goed hulpmiddel. Tijdens de implementatie fase hebben we één keer per 2 weken op een vaste dag en tijd telefonisch overleg.

3. Evaluatie

Iedere zes maanden houden we een uitgebreide evaluatie. We kijken kritisch naar de resultaten, de werkzaamheden en de samenwerking. Tijdens deze evaluatie geven we ook aan wat de nieuwste ontwikkelingen zijn op gebied van SEO en Google AdWords. Op basis van deze evaluatie kunnen we nieuwe afspraken maken en indien nodig het plan van aanpak aanpassen.

Samen de beste resultaten behalen?

Neem dan contact op en maak kennis met ons bedrijf.
Of je nu mailt of belt; je wordt altijd geholpen door een zoekmachine marketing specialist met flink wat jaartjes ervaring.
Alvast bedankt voor je interesse.

Bel: 0252 428 323

Handige SEO- en SEA tips per e-mail

Ontvang elke 3 weken bruikbare tips zodat jouw website nog beter vindbaar wordt.
Je kunt op elk moment weer uitschrijven.