PROFESSIONELE SEO

Dat doen wij al sinds 1999. Het liefste samen met onze klanten.
Jij kent je business, wij Google. Samen boeken we resultaat.

SEO

De meeste mensen die een product of oplossing zoeken gebruiken Google als vertrekpunt. Dit betekent dat je als bedrijf bovenaan in Google wilt staan. Met goede SEO ontvang je meer website bezoekers en dan vooral bezoekers die geïnteresseerd zijn. Ze vinden je namelijk wanneer ze je nodig hebben.

Goede SEO in combinatie met een goede website leidt automatisch tot meer leads en/of verkopen. SEO is noodzakelijk voor iedere organisatie die duurzaam hoger in Google wil staan en daarvoor niet alleen afhankelijk wil zijn van Google Ads.

  1. 1. Strategie
  2. 2. Voor- en nadelen
  3. 3. Onderdelen
  4. 4. Onze aanpak

1. SEO strategie

De kans van slagen is afhankelijk van de SEO strategie. Een goede aanpak bepaalt de uiteindelijke keuze van de beste zoekwoorden die leiden tot resultaat.

Invloedsfactoren

Autoriteit

Is de website al geruime tijd populair en heeft het veel inkomende links? Of is de site net gelanceerd en nog nauwelijks geïndexeerd? Populaire websites kunnen eenvoudiger op algemene zoektermen gevonden worden.

Specialisatie/niche

Bevindt de website zich in een niche? De niche bepaalt de zoekwoorden.

Concurrentie

Veel concurrentie betekent veel concurrerende zoekresultaten. Er zal o.a. onderzocht moeten worden waarom concurrenten bovenaan staan. Is het linkprofiel doorslaggevend? Of de kwaliteit van de content? Dit bepaalt de strategie.

Techniek

Crawlbaarheid, snelheid, structuur en opmaak… Er zijn veel technische factoren die invloed hebben op je posities. Wanneer de techniek een barrière vormt, dragen wij als seo bureau concrete verbeterpunten aan.

Content

Bevat de website unieke en waardevolle content? Dan heb je al snel een streepje voor bij Google. Want content is king! Is dit niet het geval, verbeter het dan en maak het geschikt voor je doelgroep.

Proseo SEO posities

2. Voor- en nadelen van zoekmachine optimalisatie

Voordelen

  • Geen kosten per klik
  • Behaalde posities hebben een permanent karakter
  • Meer organisch bezoek door hoge posities
  • Meer conversies door overtuigende posities
  • Naamsbekendheid door zichtbaarheid in Google schept vertrouwen

Nadelen

  • Het heeft tijd nodig
  • De populairste zoekwoorden zijn in het begin meestal nog niet haalbaar
  • Kan ongeschikt zijn voor producten die mensen nog niet kennen

Als mensen je product of dienst nog niet kennen, kan SEO ongeschikt zijn. Mensen moeten actief zoeken naar datgene wat je aanbiedt of probleemgericht. Dat wil zeggen dat ze zoeken op hun probleem waar jij een oplossing voor hebt. Een product of dienst die voor hun nog onbekend was.

Proseo zoekmachine optimalisatie

3. Onderdelen

SEO hebben wij onderverdeeld in vier onderdelen. Aan alle onderdelen kan gewerkt worden om de SEO te verbeteren. Waar specifiek aan gewerkt moet worden, kan inzichtelijk gemaakt worden via een analyse.

  1. 1. Content
  2. 2. Techniek
  3. 3. Conversie
  4. 4. Linkbuilding

4. Onze aanpak

Wij hanteren een sterk gefaseerde aanpak om tot het beste resultaat te komen. Van onderzoek naar succesvolle zoekwoorden tot en met seo copywriting. Door zorgvuldig alle stappen te nemen worden belangrijke onderdelen niet over het hoofd gezien. Zo zorgen wij voor maximaal resultaat.

Voordat je SEO aan ons uitbesteedt, vertellen we je vooraf wat je mag verwachten. Op basis van jouw wensen doen we een SEO voorstel. Dit voorstel is afgestemd op jouw situatie.

Samen boeken we resultaat

Je wilt meer organisch bezoek en conversie via SEO. Dan is een goede samenwerking heel belangrijk. Wij streven altijd naar synergie zodat we het maximale resultaat kunnen bereiken.

Is je website eenmaal goed vindbaar, dan doen we er alles aan om bestaande resultaten te behouden. Maandelijks controleren wij de posities in de zoekmachines en sturen de rapportage met resultaten en bevindingen toe. Daarnaast geven we advies hoe de posities kunnen worden verbeterd.

Omdat posities in zoekmachines kunnen schommelen door o.a. nieuwe websites en content, komen wij met een voorstel om posities te behouden en te verbeteren. Wij doen continu ons best om jouw website hoog in Google te houden. Een geruststellende gedachte.

Proces

Om onze klanten tevreden te stellen, hanteren we een bewezen aanpak. Een logisch proces van stappen die we samen met de klant doorlopen.

Onze SEO aanpak

SEO analyse

Dit is de eerste stap in het SEO plan. Deze stap bestaat uit een grondige check van de drie pijlers van professionele SEO. Dat zijn Onsite SEO, Offsite SEO en User experience SEO). Hiervoor gebruiken we onder andere Google Analytics, Google Search Console, SEMrush, Majestic en ScreamingFrog.

SEO implementatie

Tijdens de implementatie gaan we de afgesproken SEO-acties uitvoeren. Tevens worden de tussentijdse resultaten nauwlettend gemonitord.

SEO evaluatie

Iedere zes maanden houden we een uitgebreide evaluatie. We kijken kritisch naar de resultaten, de werkzaamheden en de samenwerking. Op basis van deze evaluatie kunnen we nieuwe afspraken maken. Indien nodig passen we het SEO plan aan.

SEO-Proces

Werkzaamheden

Proseo heeft alle disciplines in huis om de SEO strategie te implementeren. Van SEO teksten schrijven tot en met linkbuilding. Een samenstellingen van SEO activiteiten die gebalanceerd inzetten om de vindbaarheid van de website te vergroten.

Werkzaamheden SEO strategie


Doelstellingen bepalen

Hoe gaat zoekmachine optimalisatie bijdragen aan de marketing doelstellingen? Moet SEO gaan zorgen voor meer offerte aanvragen? Of is een hogere naamsbekendheid het doel?

Concurrentieanalyse

We bekijken hoeveel en hoe sterk de concurrentie is vertegenwoordigd in Google. Door dit inzicht te hebben kunnen wij succesvolle zoekwoorden bepalen. Haalbare zoekwoorden waarvan we weten dat er een hoge positie mee bereikt kan worden. Bovendien kunnen we inschatten welke werkzaamheden nodig zijn.

SEO zoekwoordenanalyse

De uiteindelijke zoekwoorden worden bepaald aan de hand van relevantie, concurrentie en zoekvolume.

Technische SEO analyse

De website wordt beoordeeld op technische mogelijkheden waardoor verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. We letten hierbij onder meer op de snelheid van de website, https, structuur en opmaakmogelijkheden.

Evaluatie

Nadat deze onderzoeken zijn afgerond bespreken we de SEO strategie met de klant. Bij akkoord formuleren we de nodige SEO werkzaamheden en sluiten we de SEO strategiefase af.

SEO werkzaamheden die wij uitvoeren

SEO teksten schrijven

Teksten worden aantrekkelijk en overtuigend geschreven volgens een SEO vriendelijke opmaak. Dit zorgt voor een betere vindbaarheid, maar nodigt ook lezers uit tot het doen van een conversie. Effectieve en vindbare SEO teksten dus.

Schrijven van opvallende zoekresultaten

Een resultaat in Google dat aansluit op de zoekopdracht, opvalt door leesbaarheid en aanzet tot klikken (CTR). Wij schrijven opvallende Titles en Meta Description.

Schrijven van blogs

Door regelmatig blogs toe te voegen aan de website wordt de vindbaarheid steeds beter. Met nieuwe blogs heb je de mogelijkheid om gevonden te worden op nieuwe (long-tail) zoekwoorden.

SEO opmaak en techniek

Webpagina’s worden leesbaar opgemaakt met heldere (tussen)koppen en SEO vriendelijke afbeeldingen. De website wordt gecontroleerd op techniek en aangepast waar nodig.

Structuur, hiërarchie en taxonomie

Een hiërarchische en logische indeling geeft Google duidelijkheid wat de belangrijkste onderwerpen en bijhorende zoekwoorden zijn. We kijken kritisch naar de structuur en geven suggesties om te verbeteren. Bovendien zorgen we dat interne links effectief worden geplaatst.

Artikel marketing & linkbuilding

Websites met een sterk en betrouwbaar linkprofiel behalen eerder hoge posities. Hiervoor schrijven wij artikelen op populaire websites met een link naar de eigen site. Dit levert niet alleen een krachtig linkprofiel op, het zorgt ook voor extra verkeer. Bovendien plaatsen we links op relevante index- en startpagina’s.

SEO monitoring & support

Je organische vindbaarheid verbeteren is een continue proces. Wij zorgen er dus niet alleen voor dat posities worden behaald maar dat we ze ook behouden. Dit is nodig omdat Google haar zelflerende algoritme regelmatig aanpast. Maar ook omdat je organisatie en de organische concurrentie wijzigt.

Zoekwoorden analyse

Met een doelgroep- en zoekwoorden analyse brengen we de meest geschikte zoekwoorden in kaart. We verzamelen zoekwoorden die de doelgroep gebruikt en beoordelen ze op haalbaarheid. Dit vergroot de kans dat op converterend organisch verkeer.

Om de website optimaal vindbaar te krijgen, gebruiken we de methode die past bij jouw situatie. Een nieuwe website vergt namelijk een andere aanpak dan een website die inmiddels een reputatie heeft opgebouwd. Als vuistregel letten wij op 3 belangrijke criteria.

Criteria van de zoekwoorden analyse 

  • Relevantie: Relevante zoekwoorden hebben betrekking op het aanbod. Sluit een zoekwoord aan, dan is de kans groter dat bezoekers contact opnemen of een aankoop doen. We onderzoeken het aanbod en het zoekgedrag van de doelgroep. Zo komen we tot de meest relevante zoekwoorden.
  • Zoekvolume: We willen zoekwoorden of -zinnen die voldoende worden gebruikt door je doelgroep. Na onderzoek geven we concreet aan welke zoekwoorden gebruikt worden en hoe vaak.
  • Haalbaarheid: We optimaliseren de website met relevante zoekwoorden waarvan we weten dat we daar posities mee behalen. Hierbij letten we op de senioriteit van de website, linkpopulariteit en concurrentie.

SEO uitbesteden

Waarom wordt de ene website goed gevonden en de andere niet? Dit heeft te maken met verschillende factoren zoals content, techniek en linkbuilding. Ons vak vergt actuele kennis waardoor het logisch is dat bedrijven deze vorm van online marketing uitbesteden.

Wellicht overweeg je om het (gedeeltelijk) uit te besteden. Houd dan bij je overweging rekening met:

  • Veel veranderingen in algoritmen
  • Verkeerde technieken leveren penalty’s met als gevolg geen posities.
  • Behaalde posities geven geen garantie voor de komende tijd (onderhoud is nodig).
  • Experimenteren kost tijd en geld.
  • Wij hebben geïnvesteerd in geavanceerde tools die het succes aanzienlijk vergroten.
  • SEO is uitgegroeid tot een online marketing specialisme op zich.

Proseo zoekmachine optimalisatie

Wat mag je verwachten?

Klanten willen vooraf graag weten welke resultaten ze kunnen verwachten. Met onze 19 jaar SEO expertise kunnen we dit nauwkeurig inschatten. Dit doen we op basis van senioriteit van de website, linkpopulariteit en concurrentie. Wel zo prettig dat je vooraf weet wat je mag verwachten.

Het ‘geheim’ van effectieve SEO

Het behalen van hoge posities is voor velen een raadsel maar niet voor ons. Wij volgen de laatste ontwikkelingen nauwlettend en proberen Google altijd een stap voor te zijn. Daarbij gaan we uit wat we zelf zouden doen als we Google zouden zijn.

Waar houden wij rekening mee?

  • Vindbaarheid op relevante en converterende zoekwoorden
  • Vindbaarheid op zoekwoorden die je doelgroep gebruikt
  • SERPS die onderscheidend zijn, opvallen en aansluiten op de zoekintentie

Sinds 1999 zijn wij specialist en daarmee een van de eerste in Nederland. In die (bijna) 20 jaar is er veel veranderd. De strijd om topposities is moordend en de weg ernaar toe is complexer geworden. Bovenaan in zoekmachines vraagt om steeds meer deskundigheid en ervaring.

Alle SEO disciplines in huis

Hoge noteringen vragen om een integrale aanpak van meerdere disciplines. Denk aan teksten schrijven, techniek, marketing, linkbuilding en website analyse. En omdat (bijna) niemand een alleskunner is, hebben wij deze specialismen verdeeld over verschillende SEO experts. Hierdoor worden krachten gebundeld die zorgen voor verbluffende resultaten!

SEO specialist sinds 1999

Om topposities te bereiken met SEO is de juiste kennis nodig. Als SEO specialist met bijna 20 jaar ervaring pakken we dit grondig aan. De structuur, opmaak en content worden afgestemd op het zoekgedrag van de doelgroep. Om posities in zoekmachines verder te verbeteren zorgen we voor meer links via linkbuilding.

Wil je meer weten over onze aanpak?

Neem contact op en wij vertellen je graag over de mogelijkheden.

Neem contact op

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.