De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

SEO techniek: Voorkom een dubbele homepage!

dubbele homepage seo

Veel website bevatten een ‘dubbele homepage’. De homepage van een website is over het algemeen via verschillende links binnen een website op te roepen. Het is noodzakelijk dat deze links naar dezelfde url verwijzen. Waarom dit noodzakelijk is, en hoe het op te lossen leest u hier! […]

Lees verder…

Error 404 of 301 Redirect

linkbuilding

Pagina’s van je website vernieuwen is prettig. Het is leuk voor regelmatige bezoekers en voor zoekmachines. Zij houden allemaal van levende websites. We moeten het wel op de juiste manier doen, anders wordt het minder prettig.
Er kunnen problemen ontstaan bij het weggooien of veranderen van een pagina. Die zijn echter goed op te lossen, als we het spel goed spelen. […]

Lees verder…

Snippets: The Return of The Metatag Description

Momenteel staat de beschrijving van de webpagina, de Metatag Description, op een laag pitje. Wat betreft de vindbaarheid tenminste: Google gebruikt hem niet meer voor de ranking. De beschrijving van onze pagina’s is gericht op de CTR: gebruikers via Google binnenhalen. Maar er is meer. Google geeft een Preview, via het vergrootglas achter het zoekresultaat […]

Lees verder…

Interne links en wat doen we ermee?

Er zijn veel manieren om hoog te staan op de resultatenpagina van Google, maar PageRank lijkt een toverwoord. Voor een hoge PageRank (PR) doen we alles want wat is beter dan een hoge waardering door Google; en een groen balkje staat gewoon goed. In het kort hoe scoren met PR in principe werkt: 1. Je […]

Lees verder…

Is SEO met robots.txt files vals spelen?

Kenmerkend voor gebruik van het wereldwijde internet is dat alles open en bloot verschijnt. We schakelen zoekmachines in om precies dat te vinden wat we nodig hebben. Is het dan wel eerlijk als we niet alles op onze website door zoekmachines willen laten indexeren? […]

Lees verder…

Voorkom duplicate content met de Canonical Link Tag

Kopiëren zien we niet graag en unieke eigen content maken blijft het beste. Voor zoekmachines echter is niet alles direct duplicate content. Google, Yahoo en MSN zien bijvoorbeeld geen fout kopieerwerk als er achter de URL parameters staan om een variabele aan te geven; grotere letters, een maat schoenen enz. Dit zijn geen gelijke pagina’s: […]

Lees verder…

Search Engine 2009 Rankings Factors: een erg handig hulpmiddel

Toonaangevend Amerikaans internet marketingbureau SEOmoz brengt om de 2 jaar een lijst ‘Ranking Factors’ naar buiten. Aan een panel van 72 internationale experts wordt de 10 meest aansprekende stukken SEO-gereedschap voorgelegd. Deze specialisten kennen waarde toe aan deze werktuigen plus hun deelgebieden – en het gemiddelde wordt percentueel weergegeven. […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.