We zien het steeds vaker en het zal alleen maar meer worden toegepast op het internet: formulieren. Ze zijn handig bij het aanmelden of inschrijven bij websites, om reacties op artikelen te plaatsen, om bestellingen te doen bij webshops. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat ook meer en meer voorbijkomt bij iets […]
Categorie: SEO
‘Afbeeldingen’ in Google: Ongeveer 29.900.000 resultaten (0,08 seconden)
Google vindt afbeeldingen steeds belangrijker. Als de zoekopdracht bijzonder relevant is (typ: ‘afbeelding’) komen de afbeeldingen boven de zoekresultaten op Het internet te staan. Is de opdracht iets minder belangrijk dan staan de afbeeldingen tussen de resultaten. Sinds kort is het ook mogelijk om in Afbeeldingen te kiezen voor ‘Gesorteerd op onderwerp’. Dit is leuk, […]
Tussenstand Enquete SEO Handleiding
19 mei jl. vroegen wij om inbreng met als doel SEO Handleiding als blog meer op de wensen van lezers te richten. Dit was de eerste enquête met vrij algemene vragen. Of beter: dit is de eerste enquête met vrij algemene vragen want hij staat er nog steeds, al is hij wel een beetje aangepast. […]
AIDA begint met de A van koptekst
AIDA is een bekend marketingmodel. Het beschrijft de route langs 4 stations om lezers te roepen en ze iets lekkers voor te schotelen dat ze wel moeten kopen. Attention/Awareness, Interest, Desire en Action zijn gevoelens die van lezers klanten maakt. Slaagt de opzet van A tot A, dan is het opzetten van die webshop geen […]
Help SEO Handleiding!
Help jij mee met het inrichten van SEO Handleiding naar wat je zelf nodig hebt? Dat kan via korte enquêtes. De resultaten gebruikt deze blog dan om zichzelf flink op te poetsen. Weloverwogen commentaar op seohandleiding.nl wordt zo onze handleiding. We beginnen met 8 vragen. Samen met de volgende enquêtes krijgt SEO Handleiding dan weer […]
De KISS landingspagina: een voorbeeld
Januari 2010, een gure winter en tijd genoeg om achter de computer te zitten. Daar kwam het artikel KISS die landingspagina uit voort. De opzet was duidelijk maken dat met ‘Keep It Simple, Stupid’ veel wordt bereikt. Oftewel, maak het jezelf niet te moeite anders maak je het je publiek te moeilijk. Maar dit is […]
De favicon pimpt websites
Gebruikersvriendelijkheid is het kernwoord in SEO. Als we eenmaal gevonden zijn, is het de bedoeling aanwezig te blijven. Er zijn verschillende manieren. Een methode is aantrekkelijk in de adresbalk en op tabbladen in beeld blijven als bezoekers een andere pagina voor zich hebben. Een andere manier is er prettig en opvallend uitzien als we eenmaal […]
Social media verovert de wereld
Dat social media de digitale wereld verovert, is duidelijk (zie vrijwel ieder blog). De invloed van social media zagen we de afgelopen weken. In Tunesië en Egypte werd de bevolking ook digitaal opgeroepen tot actie. Social media reikt ver. Google onderkent dat en lanceert voortdurend updates van Social Search. We kunnen ook zeggen dat Google […]
Blogger gezocht!
2011 is aangebroken en dan is het tijd voor voorspellingen. Elk vooruitzicht zit vast aan een terugblik. Een dikke trend van het afgelopen jaar is de opkomst van sociale media. Het aantal deelnemers aan de Twitters en Facebooks is enorm en het is verbazingwekkend dat er niet veel meer takken aan de sociale mediaboom hangen. […]
Google Instant Search en de trefwoorden update
Over de recente truc van Google om sneller zoekresultaten in beeld te brengen is wel wat gezegd. Het is echter meer geconstateerd en goed bevonden dan dat er een blik in de toekomst is gegeven. Google Instant Search werkt makkelijker en sneller dan alleen Google Suggest, maar wat zijn de gevolgen voor SEO’ers in het […]