Eigenlijk was de titel voor dit artikel ‘Waarom zoekmachinemarketing?’, maar dat zou direct een marketingmisstap zijn. Stel een vraag in de titel en veel lezers weten het antwoord. Tel daar het percentage dat voldoende denkt te weten bij op en de eerste verloren klanten zijn binnen. Om lezers in eerste instantie vast te houden, past ‘het waarom van zoekmachinemarketing’ beter in een groter geheel. De inhoud van die grote notendop gaan we af via een checklist. […]
Categorie: SEO
Schadelijk zoekresultaat? Verwijder jezelf uit Google!
Word jij vermeld in de Google resultaten waarvan jij denkt dat het je reputatie schaadt? Verwijder jezelf uit Google.
Sinds 30 mei 2014 is dit mogelijk middels het “vergeet-mij” formulier op de website van Google. […]
Kleinere websites lijken te profiteren van Google Panda update 4.0
Sinds tijden is er weer een grote update uitgebracht: Google Panda 4.0.
Tevens is er nog een tweede Google update uitgebracht: Payday Loans 2.0.
Wat is de invloed van deze updates op je SEO? […]
De waarde van SEO
Veranderingen in Google Search maken het lastiger om de waarde van SEO te bepalen.
Toch biedt SEO flink toegevoegde waarde. Twee ideeën om de waarde van SEO te achterhalen. […]
Je pasfoto of naam tussen de zoekresultaten?
Sinds een aantal jaar is het mogelijk om een pasfoto te laten zien in de zoekresultaten van Google. Deze pasfoto wordt vertoond bij het tonen van artikelen, zodat zoekers in Google direct kunnen zien wie het artikel heeft geplaatst. […]
On site SEO verbeteren? Ga aan de slag met deze 5 effectieve tips!
De laatste tijd is er al veel over gezegd… backlinks geven websites een flinke boost in zoekmachines.
Maar vergeet vooral On site SEO niet! Met de volgende 5 effectieve tips voor On site SEO kan je direct je online vindbaarheid verbeteren. […]
De kracht van long tail zoekwoorden [Infographic]
Wil je sneller en meer bezoek via zoekmachines? Maak gebruik van long tail zoekwoorden. Wat is het? En hoe werkt het?
Bestudeer de tips en Infographic. […]
Google Hummingbird update; het nieuwe zoeken?
De Google Hummingbird update is de grootste van de afgelopen 3 jaar. Deze update vervangt het oude algoritme en richt zich op het “nieuwe zoeken”.
Welke invloed heeft de Google Hummingbird update op de vindbaarheid van jouw website? […]
6 Alternatieven in strijd tegen Google’s “Not Provided” zoekwoorden
Sinds 24 september 2013 is het niet meer mogelijk om in Google Analytics zoekwoorden te achterhalen.
6 Alternatieve oplossingen bij het bepalen van kwalitatieve trefwoorden. […]
Is jouw site Google Panda Proof? Beantwoord 10 vragen
Google Panda weert webpagina’s van lage kwaliteit uit de zoekresultaten. Hoe werkt het? En wat kan je er tegen doen?
Verbeter de content van je webpagina’s door 10 vragen te beantwoorden. […]