De traditionele Google Ranking Factoren als linkpopulariteit en hetĀ herhalend verwerken van primaire zoekwoorden in de titels en bodytekst, worden steeds minder belangrijk. Daarmee verdwijnen voor SEO-marketeers de bekende handvatten om websites te optimaliseren voor Google. Wil je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google terecht komen? Dan moet het stuur drastisch om. Dat blijkt uit […]
Categorie: SEO
SEO Trends voor 2017 die elke SEO expert moet weten
Nog even en we sluiten het jaar 2016 af. Zoals altijd het moment om vooruit te blikken naar de nieuwe SEO trends voor 2017. Het zal natuurlijk niemand verbazen dat Google de ingeslagen weg van Mobile First ook in 2017 zal blijven bewandelen. Sterker nog, naast responsive design en mobielvriendelijkheid, zal Google steeds meer rekening […]
Google Possum past lokale zoekresultaten aan.

Google heeft met Google Possum het algoritme voor de lokale zoekresultaten aangepast. Als lokale vindbaarheid voor jouw bedrijf belangrijk is, lees dan verder over de impact van dezeĀ veranderingen en doe er je voordeel mee. Google wil betere lokale resultaten tonen Het is allang geen geheim meer dat het aantal internetgebruikers op mobiele apparaten groter is […]
Wat betekent Google Penguin 4.0 voor jou?
Begin dit jaar hebben we al ruim aandacht besteed aan de komst van Google Penguin 4.0. Deze update aan het Google algoritme zou eigenlijk eind 2015 worden uitgerold, maar Google besloot om het uit te stellen tot begin 2016. Ook deze aankondiging bleek nog iets te voorbarig want uiteindelijk is de update eind september 2016 […]
Zó word je succesvol met bloggen

Bloggen is in de online wereld niet meer weg te denken. Het is dĆ© manier om jezelf te profileren als autoriteit, (potentiĆ«le) klanten binnen te halen en hoog gevonden te worden in Google. Toch laten velen deze trend links liggen: āHet kost veel tijd en wat is het profijt?ā Het kost inderdaad wel tijd, maar […]
Hou je SEO kennis op peil met deze 3 wekelijkse acties
Als je wilt dat je website hoger eindigt in de zoekmachines, moet je je SEO kennis op peil houden. Een wekelijkse bezigheid, want er gebeurt veel in zoekmachineland. Gebruik de onderstaande drie acties en je zal aanzienlijk beter worden in SEO. 1. Lees dagelijks het SEO nieuws Bijna niets is zo veranderlijk als SEO. Zoekmachines […]
5 Manieren om je organische posities te behouden
Hoge posities behalen met zoekmachine optimalisatie (SEO) is een uitdaging op zich, maar heb je eenmaal topposities bereikt dan is het zaak om er alles aan te doen om je posities te behouden. De concurrentieĀ is moordendĀ en als je even niet oplet kunnen je zwaarbevochten posities zomaarĀ verdwijnen. In dit artikel vertellen we wat je moet doen […]
Hoe haal je meer uit je SEO kosten?

Als marketeer wil je het maximale uit je SEO kostenĀ halen.Ā Je wilt immers je marketingdoelstellingen halen. Hoe doe je dat? Dat doe je als volgt. Je kiest ervoor omĀ een deel van de SEO werkzaamheden zelf uit te voeren. Ja je leest het goed. Je gaat ook zelf aan de slag. Hierbij kies jeĀ uiteraard alleen SEO werkzaamheden […]
5 Tips voor een perfecte SEO homepage
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een complex proces dat de hele website betreft. Dus ook de homepage. Echter wordt deze vaak vergeten in het SEO proces. Dat is zonde want het is ƩƩn van je belangrijkste paginaās. Dit artikel geeft je 5 tips waar je rekening mee moet houden om je homepage perfectĀ vindbaar te maken. Waarom […]
3 Tips voor betere lokale zoekresultaten
Lokale zoekresultaten in Google. Zorg dat je vermeld wordt! Wanneer je zoekt op een bedrijfsactiviteit in combinatie met een plaatsnaam op jouw computer of smartphone, zie je direct bovenaan drie lokale zoekresultaten. Deze zeer opvallende lokale zoekresultaten zijn verrijkt met bedrijfsgegevens en routebeschrijving. Zou het niet mooi zijn als jouw bedrijf in deze top 3 […]