Elke organisatie vernieuwt om de zoveel jaar de website. Dat moet ook wel omdat trends en technologieën continue veranderen. Bovendien kan een nieuwe uitstraling van de organisatie een reden zijn om de oude site te vervangen. Ondanks alle mooie ideeën en de bruisende energie van de betrokkenen om een nieuwe website te ontwikkelen, is het […]
Categorie: SEO
Waarom Google Mijn Bedrijf belangrijk is voor SEO
Je wilt met je bedrijf zo goed mogelijk vindbaar zijn in Google. Het eerste waar je dan aan denkt is zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google AdWords. Maar denk je ook aan Google Mijn Bedrijf? Waarschijnlijk niet. Ons advies is om dat wel te doen, want Google Mijn Bedrijf is belangrijker dan je denkt. Een Google bedrijfspagina, […]
3 praktische voorbeelden om je SEO doelen te meten
Je hebt energie en geld geïnvesteerd om je website beter vindbaar te krijgen in zoekmachines, maar hoe weet je of dit ook iets heeft opgeleverd? Hiervoor zal je SEO doelen moeten meten. Vragen als: “Is je website beter vindbaar geworden? Wordt je website gevonden door de juiste doelgroep? En levert het ook conversies op?”. Hier […]
Verbeter je SEO met Google Search Console
Google Search Console is de gratis Must-have tool om je website optimaal te laten presteren Google Search Console is de gratis tool van Google waarmee je jouw website optimaal laat presteren. Een absolute must-have tool die vertelt of jouw website voldoet aan de richtlijnen die Google Search stelt  en geeft vervolgens aan waar je de website […]
Google Ranking Factoren: Focus op intentie en relevantie
De traditionele Google Ranking Factoren als linkpopulariteit en het herhalend verwerken van primaire zoekwoorden in de titels en bodytekst, worden steeds minder belangrijk. Daarmee verdwijnen voor SEO-marketeers de bekende handvatten om websites te optimaliseren voor Google. Wil je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google terecht komen? Dan moet het stuur drastisch om. Dat blijkt uit […]
SEO Trends voor 2017 die elke SEO expert moet weten
Nog even en we sluiten het jaar 2016 af. Zoals altijd het moment om vooruit te blikken naar de nieuwe SEO trends voor 2017. Het zal natuurlijk niemand verbazen dat Google de ingeslagen weg van Mobile First ook in 2017 zal blijven bewandelen. Sterker nog, naast responsive design en mobielvriendelijkheid, zal Google steeds meer rekening […]
Google Possum past lokale zoekresultaten aan.

Google heeft met Google Possum het algoritme voor de lokale zoekresultaten aangepast. Als lokale vindbaarheid voor jouw bedrijf belangrijk is, lees dan verder over de impact van deze veranderingen en doe er je voordeel mee. Google wil betere lokale resultaten tonen Het is allang geen geheim meer dat het aantal internetgebruikers op mobiele apparaten groter is […]
Wat betekent Google Penguin 4.0 voor jou?
Begin dit jaar hebben we al ruim aandacht besteed aan de komst van Google Penguin 4.0. Deze update aan het Google algoritme zou eigenlijk eind 2015 worden uitgerold, maar Google besloot om het uit te stellen tot begin 2016. Ook deze aankondiging bleek nog iets te voorbarig want uiteindelijk is de update eind september 2016 […]
Zó word je succesvol met bloggen

Bloggen is in de online wereld niet meer weg te denken. Het is dé manier om jezelf te profileren als autoriteit, (potentiële) klanten binnen te halen en hoog gevonden te worden in Google. Toch laten velen deze trend links liggen: ‘Het kost veel tijd en wat is het profijt?’ Het kost inderdaad wel tijd, maar […]
Hou je SEO kennis op peil met deze 3 wekelijkse acties
Als je wilt dat je website hoger eindigt in de zoekmachines, moet je je SEO kennis op peil houden. Een wekelijkse bezigheid, want er gebeurt veel in zoekmachineland. Gebruik de onderstaande drie acties en je zal aanzienlijk beter worden in SEO. 1. Lees dagelijks het SEO nieuws Bijna niets is zo veranderlijk als SEO. Zoekmachines […]