Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]
Categorie: SEO
Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem
De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geĆÆdentificeerde problemen, […]
De verschillen tussen de zoekresultaten van mobiel en desktop
De zoekresultaten in zoekmachines als Google worden ook wel āSearch Engine Results Pageā genoemd of āSERPā als afkorting.Ā Uit onderzoek is gebleken dat er een aantal verschillen bestaat in de SERP op verschillende soorten devices. Maar gemiddeld 13% van de websites behoudt dezelfde positie op de desktop als op een mobiel. Er ontstaan verschillen door de […]
5 SEO tips die het verschil maken
Hieronder vind je 5 SEO tips die een positieve invloed hebben op jouw website. 1. Gestructureerde data is belangrijk Door gebruik te maken van gestructureerde data in jouw website kunnen algoritmes van zoekmachines makkelijker de content begrijpen. Het gevolg hiervan is dat jouw site meer kans maakt om hoger te eindigen in de zoekresultaten. 2. […]
Proseo 19 jaar Search Specialist. Toen en nu
Proseo viert deze maand het feit dat zij 19 jaar bestaat. Wat in 1999 begon als een start-up op een zolderkamer in Hillegom, is uitgegroeid tot een bedrijf met door de wol geverfde Senior specialisten. In 1999 wasĀ zoekmachine optimalisatie (SEO) nog een vrij onbekend fenomeen, Google Search bestond toen ook nog maar 1 jaar. In […]
SEO en UX: 5 tips voor betere resultaten
Wat hebben SEO en UX (User Experience) met elkaar te maken? Misschien wel meer dan je doet vermoeden. Ook al zijn SEO en UX voor online marketeers bekende begrippen, de relatie tussen beiden is niet altijd even duidelijk. Ā Waar het op neerkomt is, hoe beter de gebruikersvriendelijkheid (UX) van de website, hoe groter de kans […]
Nieuwe website? Vergeet SEO niet!
Elke organisatie vernieuwt om de zoveel jaar de website. Dat moet ook wel omdat trends en technologieĆ«n continue veranderen. Bovendien kan een nieuwe uitstraling van de organisatie een reden zijn om de oude site te vervangen. Ondanks alle mooie ideeĆ«n en de bruisende energie van de betrokkenen om een nieuwe website te ontwikkelen, is het […]
Waarom Google Mijn Bedrijf belangrijk is voor SEO
Je wilt met je bedrijf zo goed mogelijk vindbaar zijn in Google. Het eerste waar je dan aan denkt isĀ zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google AdWords. Maar denk je ook aan Google Mijn Bedrijf? Waarschijnlijk niet. Ons advies is om dat wel te doen, want Google Mijn Bedrijf is belangrijker dan je denkt. Een Google bedrijfspagina, […]
3 praktische voorbeelden om je SEO doelen te meten
Je hebt energie en geld geĆÆnvesteerd om je website beter vindbaar te krijgen in zoekmachines, maar hoe weet je of dit ook iets heeft opgeleverd? Hiervoor zal je SEO doelen moeten meten. Vragen als: “Is je website beter vindbaar geworden? Wordt je website gevonden door de juiste doelgroep? En levert het ook conversies op?”. Hier […]
Verbeter je SEO met Google Search Console
Google Search Console is de gratis Must-have tool om je website optimaal te laten presteren Google Search Console is de gratis tool van Google waarmee je jouw website optimaal laat presteren. Een absolute must-have tool die vertelt of jouw website voldoet aan de richtlijnenĀ die Google Search stelt Ā en geeft vervolgens aan waar je de website […]