Het is Google’s doel om ervoor te zorgen dat gebruikers de best mogelijke resultaten krijgen wanneer ze naar Google Search gaan. Helaas is er op het web ook storende content die “webspam” wordt genoemd. Voor mensen die op zoek zijn naar nuttige informatie kan webspam deze ervaring verslechteren. Google heeft een aantal teams die voorkomen […]
Categorie: SEO
17 zoekmachines die je kunt gebruiken in plaats van Google

Google is zonder enige twijfel de grootste zoekmachine op het internet en het woord “googelen” is in de Nederlandse taal haast een werkwoord geworden. Maar naast Google zijn er nog enkele handige zoekmachines. Hier 17 zoekmachines die je naast Google ook kunt gaan gebruiken. 1. Bing Iets waarin Bing beter in is is de gebruikers […]
Google’s Core Update – Mei 2020
Op 4 mei bevestigde Google’s Danny Sullivan dat ze de tweede Core zoekalgoritme-update van dit jaar uitrollen. Deze heet de “May 2020 Core Update.” Zoals alle Core Updates was dit een wereldwijde update en was het niet specifiek voor een regio, taal of categorie van websites. Het is een klassieke “brede Core Update” die Google […]
Wat is Local SEO?
Local SEO is het optimaliseren van jouw website op lokaal georiënteerde zoekwoorden. Daarnaast kan het ook handig zijn om generieke termen op te nemen in je content. Hieronder vind je twee situaties: Lokaal georiënteerde zoektermen Stel je bent een loodgietersbedrijf uit Appelscha, dan is de kans dat je deze activiteiten in Appelscha levert groot. Wanneer […]
Veranderingen & impact van Google’s featured snippets
Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]
Voice search – trends en statistieken
Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]
3 oorzaken van slechte website-rankings – deel 2
In de vorige nieuwsbrief werden 3 oorzaken van slechte website-rankings besproken. Hieronder worden 3 andere oorzaken toegelicht. 1. Je website is niet mobielvriendelijk Google hecht veel waarde aan een goede User Experience (UX) van een website. Het maken van een responsive website is de eerste stap om de UX te verbeteren. Om deze reden is […]
3 oorzaken van slechte website-rankings
Als websitebeheerder heb je liever niet dat je website-rankings omlaag gaan. Helaas krijgt elke website hier mee te maken. Je kunt dit niet vermijden, maar je kunt zeker de impact ervan minimaliseren. Een positiedaling kan om verschillende redenen gebeuren. In dit artikel worden 3 onderdelen besproken die jouw site-ranking kunnen schaden. Meer oorzaken worden volgende […]
Hoe Google zoeken relevant en nuttig houdt
Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]
Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem
De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geïdentificeerde problemen, […]