Kennisbank » SEO » Meest gestelde SEO vragen – Algemeen deel 2

Meest gestelde SEO vragen – Algemeen deel 2

22 december 2020

Meest-gestelde-SEO-vragen-Algemeen-deel-2

Wat zijn de belangrijkste ranking factoren van Google?

In 2016 bevestigde Google zijn top 3 ranking factoren: links, content en RankBrain.

Het optimaliseren van deze factoren komt neer op het creëren van goede content waar andere websites graag naar willen linken. Dit moet een website zijn die Google kan beoordelen als het beste resultaat voor een bepaalde zoekopdracht.

Diverse ranking factor studies zijn dieper in het algoritme van Google gedoken. In deze studies wordt aandacht besteed aan de gebieden die de meeste impact hebben op organische prestaties.

Neem bijvoorbeeld de SEMrush Ranking Factors:

  • Tijd op de website
  • Totaal verwijzende domeinen
  • Lengte van de content
  • Follow backlinks

belangrijkste-ranking-factoren

Moet ik SEO, Google Ads inzetten, of beide?

Een vraag die vaak wordt gesteld is of een bedrijf moet investeren in SEO, Google Ads, of beide.

In een ideale wereld moet een bedrijf meerdere marketingkanalen in evenwicht brengen om te voorkomen dat men afhankelijk is van een enkele bron van verkeer (en conversies). Maar, vooral voor kleinere bedrijven, is het budget vaak beperkter en moeten de middelen efficiënt worden toegewezen.

Zelfs in dit geval is het essentieel om een balans te vinden tussen een lange termijn SEO-strategie en een kleine maar gerichte CPC-campagne in Google Ads. Lees hier meer over in het artikel 5 redenen om SEO voorrang te geven op betaalde mediacampagnes.

 

Helpt Social Media om mijn website hoger te laten scoren in Google?

Er is een veel voorkomend misverstand dat het plaatsen op sociale media helpt om de positie van jouw website in de zoekmachines te verhogen. Zoals Moss Clement stelt in 7 manieren waarop sociale media jouw SEO-resultaten kunnen verbeteren:

Social media draagt niet direct bij aan de SEO ranking, maar de links die je deelt op sociale platforms vergroten de merkbekendheid.
Jouw shares op sociale media zorgen niet voor een hogere ranking. Maar wanneer meer mensen jouw content delen via sociale media, genereert het sociale signalen die aangeven dat jouw berichten nuttig zijn voor jouw doelmarkt.

Hoewel sociale media niet direct jouw zoekmachine ranking verhoogt, heeft het indirect invloed en helpt het jouw merkbekendheid uit te breiden.

Voor meer meest gestelde SEO vragen, lees deel 1

Bron: https://www.semrush.com/blog/seo-faq/

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.