Grote organisaties zijn over het algemeen wel gewend aan het uitbesteden van online marketing activiteiten, maar ook MKB organisaties besluiten om meer werk uit te besteden.
Uit onderzoek blijkt dat 1/3 of meer van de werkzaamheden worden uitbesteed. […]
Categorie: Overig
Waarom Google Maps belangrijker wordt voor organisaties
Google heeft deze maand de nieuwe versie van Google Maps voor smartphones gelanceerd.
Toename in gebruik van deze app maakt het belangrijker voor organisaties om vindbaar te zijn. […]
Hoe smartphones het shopgedrag veranderen in winkels
De smartphone heeft een behoorlijke impact op het shopgedrag van de gebruiker. Het helpt de gebruiker bij het onderzoeken, vergelijken en kopen van producten. Niet alleen bij online aankopen, maar ook in de winkel. […]
Google+ in 2016 groter dan Facebook
Google+ is momenteel het snelst groeiende sociale netwerk. Volgens SearchMetrics is het niet de vraag of Google+ de grootste wordt, maar wanneer. SearchMetrics is een gerenommeerd Amerikaans softwarehuis van SEO- en Social-analytics software. Zij beschikken over grote hoeveelheden data en doen regelmatig onderzoek naar SEO en social gebruik. […]
De kracht van LinkedIn
Waarschijnlijk heeft u een profiel op LinkedIn. Net als 200 miljoen(!) anderen. In Nederland maken inmiddels meer dan 4 miljoen professionals gebruik van dit zakelijk sociale netwerk.
Tips & tricks om LinkedIn nu echt goed te gebruiken! […]
Google Kenniskaart vs. Wikipedia
Volgens berichtgevingen heeft Google in de nacht van 24 juni 2013 de Kenniskaart (Google Knowledge Graph) in Nederland uitgerold. Als fanatieke Wikipedia gebruiker wilde ik deze toevoeging van Google zelf eens onder de loep nemen.
Een korte blog over de bevindingen van de Google Kenniskaart vs. Wikipedia, […]
Wie gebruiken sociale netwerken in Nederland?
ComScore, een gerenommeerd onderzoeksbureau, heeft onderzocht welke demografische profielen gebruik maken van bepaalde sociale netwerken. Meest interessant zijn de aantallen die worden genoemd. Zo wordt beweerd dat Facebook 8,7 mln unieke bezoekers heeft ontvangen in de maand mei (2013). LinkedIn neemt de tweede plaats in met 3,8 mln., gevolgd door Twitter (3,5 mln). De tabel […]
Etiquettes van de hashtag
Ook Facebook heeft aangekondigd het gebruik van hashtags op te nemen. Inmiddels maken een hoop bekende websites waaronder Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest en Google+ hier gebruik van en daar komt Facebook nu dus bij. Maar hoe maak je nu effectief gebruik van de hashtag en welke etiquettes moet je navolgen? Weet dat je bijvoorbeeld niet […]
Meest gebruikte social platformen door marketeers
Een Amerikaans onderzoek (mei 2013) onder 3000+ marketeers heeft aangetoond dat Facebook het meest gebruikte sociale platform is door marketeers. Echter is er wel een significant verschil tussen B-to-C en B-to-B. In het laatste geval deelt Facebook de eerste plaats met Linkedin (zie afbeelding boven). […]
10 Tips LinkedIn bedrijfspagina
Hoe kunt u nog meer profiteren van de voordelen dat LinkedIn te bieden heeft. Wanneer uw LinkedIn bedrijfspagina eenmaal staat is het de bedoeling dat uw bedrijf zich zal mengen onder de doelgroep. Waar zitten zij? En hoe kunt u ze converteren tot “volgers”? […]