Kanalen als Facebook, LinkedIn, YouTube

kunnen de vindbaarheid positief beïnvloeden.

De kracht van LinkedIn

Waarschijnlijk heeft u een profiel op LinkedIn. Net als 200 miljoen(!) anderen. In Nederland maken inmiddels meer dan 4 miljoen professionals gebruik van dit zakelijk sociale netwerk. Echter, een beperkt deel weet de kracht van dit netwerk effectief te benutten.

LinkedIn is een sociaal netwerk. Professionals zijn via LinkedIn met elkaar verbonden. Vaak zijn specifieke mensen, of mensen die specifieke vaardigheden of kennis bezitten, via-via te bereiken. Alleen weet u niet wie uw (ex)-collega’s en vrienden allemaal kennen! De grote kracht van LinkedIn is het bruikbaar maken van deze onzichtbare netwerken.

De kracht van LinkedIn

Tips om LinkedIn beter te gebruiken:

• U kunt u goed voorbereiden op een eerste ontmoeting – als je een interesse of contactpersoon gemeen hebt dan kun je daarmee het ijs breken;
• Op de hoogte blijven van de professionele bezigheden van mensen, ook van mensen die u niet zo vaak meer ziet zoals ex-collega’s en studiemaatjes/klasgenoten;
• Geattendeerd worden op interessante artikelen, discussies, boeken en evenementen;
• U zelf op een professionele manier profileren door uw kennis te delen en te vertellen waar u mee bezig bent;
• mensen vinden met specifieke vaardigheden, kennis en ervaring, handig voor het stellen van vragen en het organiseren van evenementen;
• mensen vinden die het werk doen dat u wilt gaan doen (mensen die u dus een goed inzicht in de inhoud van de functie kunnen geven);
• mensen vinden die dezelfde opleiding hebben gevolgd om te zien wat voor werk zij nu doen (kan afstuderende studenten op ideeën brengen);
• mogelijke carrièrepaden inzichtelijk maken op basis van uw opleiding;
• bedrijven vinden in uw regio of bedrijfstak;
• advies vragen aan uw netwerk of professionals in een specifiek vakgebied;
• ingaan op vraagstukken en zo nieuwe klanten en/of projecten verwerven;
• contact opnemen met mensen die u kunnen helpen om uw doelstellingen te bereiken;
• als potentiële klant/sollicitant van een bedrijf meer over de medewerkers en sfeer van de potentiële leverancier/werkgever te weten te komen.

(Bron: Patrick Mackaaij)

Weten hoe je meer haalt uit een LinkedIn bedrijfspagina? Bekijk de 10 tips voor een goede LinkedIn bedrijfspagina.

Download gratis e-book: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken?

Ben u klaar om LinkedIn effectief te gebruiken voor uw doelstellingen of die van uw organisatie? Download gratis het boek “Hoe LinkedIn nu ECHT te gebruiken”.

Handige SEO- en SEA tips per e-mail

Ontvang elke 3 weken bruikbare tips zodat jouw website nog beter vindbaar wordt.
Je kunt op elk moment weer uitschrijven.