Google AdWords update:Â De eerste resultaten Het zal je vast niet ontgaan zijn. Eind februari 2016 is er een opvallende Google AdWords update doorgevoerd. De advertenties aan de rechterkant van de resultatenpagina zijn compleet verdwenen. Google toont nog maar maximaal zeven advertenties op de resultatenpagina in plaats van de oorspronkelijke elf. Vier bovenaan en drie onder […]
Categorie: Google Ads
AdWords advertentiesysteem straks ook voor tv-reclames?
Google introduceert gepersonaliseerde tv-reclames op basis van de geografische locatie, programmakeuze en kijkgeschiedenis van de ontvanger. […]
Google introduceert gratis dynamische sitelinks
Gratis kliks met Google AdWords? Google introduceert gratis dynamische sitelinks.
Een extra regel onderaan je Google AdWords advertentie. Hoe werkt het? […]
Google AdWords Express. De voor- en nadelen
Google AdWords Express is de simpele variant van Google AdWords. Een volledig geautomatiseerd advertentieplatform en specifiek ontworpen voor kleine lokale bedrijven en beginnende adverteerders.
De voor- en nadelen op een rijtje. […]
AdWords: 5 technieken om je Geo-targeting te optimaliseren
Wil je een doelgroep bereiken met Google AdWords die zich op een bepaalde locatie bevindt? Met Google AdWords Geo-targeting kan je beter en efficiënter je doelgroep bereiken. 5 Technieken om je Geo-targeting te optimaliseren. […]
Meer online verkopen: Vergelijkingssites of Google Shopping?
Je bent een online retailer en je wilt meer producten verkopen. Hoe doe je dat dan? Je zal je producten online moeten promoten.
Overweeg eens je producten op te nemen in vergelijkingssites of Google Shopping. […]
Google AdWords: De kwaliteitsscore
Over het algemeen wordt aangenomen dat de nummer #1 positie in Google AdWords gekocht kan worden als er maar genoeg wordt betaald. Dit is echter niet helemaal juist. Bij deze aanname wordt voorbij gegaan aan de kwaliteitsscore die Google binnen AdWords hanteert. Wat deze kwaliteitsscore precies is en hoe deze te beïnvloeden leest u hier! […]
Ad Extensions van Google AdWords
Sinds kort beschikt Google AdWords (tegenwoordig Google Ads) over een aantal nieuwe functies: Ad Extensions. Met Ad Extensions kunnen interactieve en visuele elementen worden toegevoegd aan de bekende AdWords advertenties. Zo kun je tegenwoordig aanbiedingen en productafbeeldingen tonen aan je bezoekers die de AdWords adertentie zien. Ook is het mogelijk om Google Maps op te […]
Google Sitelinks: breid je AdWords-advertenties uit
De mogelijkheid die Google biedt om je AdWords-advertenties met meer links uit te breiden is niet nieuw. Nu de testfase een half jaar voorbij is, is het wel interessant het nog eens te bekijken. Anders gezegd: ‘Wat betekent Ad Sitelinks en hoe doen we het?’ […]
Optimalisatie in AdWords
De juiste advertentie voor AdWords maken, lijkt simpel. Een koptekst die niet meer dan 25 karakters bevat, 2 regels advertentieregels van maximaal 35 stuks en de URL van je website eronder. De juiste advertentie is geboren. […]