Google Ads, het meest complexe PPC-advertentieplatform in digitale marketing, bestaat al 23 jaar. Hoewel er inspanningen zijn geleverd om campagne-instellingen en hendels binnen het account te vereenvoudigen, zijn er nog steeds verborgen gebieden en to… […]
Categorie: Google Ads
De impact van kwaliteitsscore op je advertenties in Google Ads
Ben je op zoek naar manieren om je prestaties in Google Ads te verbeteren? Een cruciale factor die een grote impact kan hebben, is de kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore is een metriek die de relevantie van je advertentie en de ervaring op de landingsp… […]
Vereenvoudig creatie van advertenties met chat AI-tool van Google Ads
Google Ads heeft een geavanceerd hulpmiddel geïntroduceerd genaamd Generative Chat, dat gebruik maakt van AI om gebruikers te helpen bij het maken van campagnes. Deze optionele functie maakt gebruik van een conversatie-interface die zoekwoorden, koppen… […]
Google Ads: Begrip van zoekwoorden en zoekopdrachten
In de wereld van digitale marketing is Google Ads een krachtige tool waarmee bedrijven hun doelgroep kunnen bereiken via betaalde zoekopdrachten. Hoewel de terminologie die in Google Ads wordt gebruikt voortdurend evolueert, blijft het belang van zoekw… […]
Gemakkelijk videoadvertenties maken in Google Ads
Google wil het voor de gebruiker van Google Ads eenvoudiger maken om effectieve advertenties te maken. Daarom hebben ze een centrale plaats gemaakt waar afbeeldingen en video’s worden georganiseerd, geopend en gemaakt. Als de assets op één centrale plaats beschikbaar zijn, kun je sneller advertenties en campagnes maken of wijzigingen in de content aanbrengen. En […]
Expanded text ads verdwijnen in Google Ads
In minder dan acht maanden zullen expanded text ads verdwijnen. Tot deze verandering wordt ingevoerd, is er nog de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je Google Ads-accounts hierop voorbereid zijn. Wellicht heb je gehoord dat Google binnenkort de expanded text ads, die op grote schaal werden gebruikt, geleidelijk afschaft. Met deze stap volgt Google […]
7 manieren om jouw Google Ads campagne te verbeteren
Tijd is geld. Dus wat zijn de belangrijkste dingen om naar te kijken als we de prestaties van een Google Ads campagne willen verbeteren en snel resultaten willen boeken? Vaak, wanneer we beginnen te werken aan een Google Ads campagne, komt het met een zekere geschiedenis. Als we een bestaande campagne overnemen, is het doel: […]
3 Kritische PPC-lessen uit 2020 voor een Brilliant 2021
De afgelopen 10 maanden hebben PPC-professionals een spoedcursus in aanpassingsvermogen, vindingrijkheid en wendbare marketing gevolgd. Degenen die het goed deden in een pandemische PPC, verdienen een gevorderde eregraad in “PPC’ologie”. In veel gevallen heeft slimme, effectieve PPC merken letterlijk gered van de rand van de afgrond. Maar laten we eerlijk zijn, PPC-professionals zijn in een […]
Google Discover Ads heeft een nieuwe formaat optie
Google kondigde een nieuw Google Discover-advertentieformaat aan om uit te kiezen. Er is een nieuw 4:5 portretformaat dat adverteerders helpt om hun producten en diensten visueel beter te laten zien aan de consument als ze scrollen en dat leidt naar de lead form extensies. Google schreef op Twitter “Need to inspire new audiences on the […]
Google Ads API is nu beschikbaar voor iedereen
Google kondigde op Twitter aan dat de Google Ads API nu “algemeen” beschikbaar is voor alle adverteerders en ontwikkelaars. Ik geloof dat het vorig jaar is gelanceerd, maar had een aantal ernstige problemen bij het proberen om de Google AdWords API te vervangen en Google moest het terugdraaien. Nu is het klaar voor prime time […]