In het digitale tijdperk is het voor lokale bedrijven niet voldoende om alleen een online aanwezigheid te hebben. Ze moeten er ook voor zorgen dat ze gemakkelijk gevonden kunnen worden door potentiële klanten, zowel online als in de fysieke wereld. Daa… […]
Categorie: SEO Content
Hoe je AI als hulpmiddel kunt gebruiken voor content marketing
In de wereld van marketing maakt Kunstmatige Intelligentie (KI) golven. Hoewel sommigen het als een bedreiging zien, heeft KI eigenlijk het potentieel om een waardevol hulpmiddel te zijn voor content marketeers. Hoewel KI beperkingen heeft, zoals het o… […]
Is het nodig om AI content te labelen?
In het tijdperk van door AI gegenereerde inhoud is er een voortdurende discussie gaande over het al dan niet belangrijk is om dergelijke inhoud te labelen. Met 85,1% van de marketeers die nu AI gebruiken in hun contentproductie, is het duidelijk dat de… […]
Verbeteren of verwijderen van content voor betere SEO-prestaties
Lijdt de reputatie van uw website onder de lage kwaliteit van de inhoud? Maakt u zich geen zorgen, er zijn manieren om die inhoud te verbeteren of te verwijderen voor betere SEO-prestaties. Maar het is niet zo eenvoudig als het gewoonweg in bulk verwij… […]
Verklaring van Google over AI-content in zoekresultaten
Google heeft een verklaring vrijgegeven over zijn aanpak van AI-gegenereerde content in de zoekresultaten. Leer hoe je voor hoge kwaliteit content kunt zorgen en goed kunt scoren met content waarbij de mens centraal staat. Google geeft de voorkeur aan hoogwaardige content, ongeacht of deze door mensen of machines wordt gegenereerd. Google adviseert uitgevers om nuttige, […]
Hoe lang het duurt het herstel van een algoritmische penalty?
In een recent Google SEO office-hours heeft Google antwoord gegeven op de vraag hoe lang het duurt om te herstellen van een algoritmische penalty die is ontstaan door problemen met de kwaliteit van content. Het nieuwe format van Google’s SEO office-hours staat geen vervolgvragen toe, wat resulteert in antwoorden die nuance missen en minder nuttig […]
Hoe je long-form content schrijft, die converteert
Het schrijven van een diepgaande tekst die goed gelezen wordt, vraagt de nodige tijd en inspanning. In dit artikel krijg je handige tips om een goede tekst te schrijven. Er zijn veel vragen over de lengte van content in SEO en wat het beste scoort. Hoewel Google zegt dat er geen specifiek aantal woorden is […]
Google’s ‘Helpful Content’ Algoritme Update
Google is op 5 december 2022 begonnen met het uitrollen van ‘helpful content’ algoritme update. Het doel van deze update is om content die geschreven is voor mensen te stimuleren en content die voor zoekmachines is gemaakt minder goed te laten presteren. Het volledig uitrollen van deze update duurt naar verwachting 2 weken. Deze ‘helpful […]
Onderzoek toont aan dat Google leeuwendeel title tags herschrijft
Zoals de meeste Google ranking signalen, spelen titels slechts een kleine rol in het algoritme. Maar omdat ze vaak het eerste zijn wat gebruikers zien in de Google-resultaten, kunnen titels een grote impact hebben op doorklikpercentages en het aantal bezoekers. Van oudsher gebruikte Google title tags om de paginatitel in de zoekresultaten te genereren. Door […]
De A in E-A-T: Wat betekent Autoriteit en hoe kun je dit aantonen?
De kwaliteit van je content is tegenwoordig zo belangrijk. Door content van hoge kwaliteit te creëren kun je je ranking verbeteren, nieuwe mensen aantrekken en een sterke relatie opbouwen met je klanten. Als je veel kennis hebt over een bepaald onderwerp, geeft dit meer kracht aan je content en zullen gebruikers je meer vertrouwen als […]