Wil je meer bezoek halen uit je zoekresultaten? Vergeet dan niet een aantrekkelijke title tag en meta descriptionĀ te schrijven voor je webpagina. Met deze meta tags vertel je namelijk heel precies aan de zoekmachines waar de pagina over gaat. Bovendien zorgen verleidelijke titels en omschrijvingen dat bezoekersĀ sneller op het zoekresultaat klikken. Wil je weten […]
Categorie: SEO Content
Schrijf āMobile Firstā content die goed gevonden wordt in Google
Het zal niemand verbazen, maar het āMobile Firstā-principe van Google speelt steeds vaker een rol bij het bepalen van posities in zoekmachines. Webpaginaās die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten krijgen van Google de voorkeur boven de āvolleā en daardoor bijna onleesbare desktoppaginaās. Toch moeten de webpagina’s beschikken over een ruime hoeveelheid relevante content om gevonden […]
Geschikte zoekwoorden vinden in 5 stappen
Uit recent onderzoek van Ascend2 blijkt dat online marketeers moeite hebben met het vinden van geschikte zoekwoorden voor SEO. Toch hoeft het niet al te ingewikkeld te zijn wanneer je de onderstaandeĀ 5 stappen volgt: MaakĀ een buyer persona Verdiep je in de buyer journey Bepaal de zoekwoorden Verwerk de zoekwoorden in de content Analyseer de zoekwoorden […]
Hoe je met verse content beter vindbaar wordt
Wordt jouw website regelmatig aangevuld met verseĀ content? Ja? Perfect, want daarmee houd je de website up-to-date wat goed is voor de vindbaarheid in zoekmachines. āFreshnessā is ƩƩn van de rankingfactoren van Google en bepaalt in grote mate de vindbaarheid.Ā Is jouw website al meer dan een jaar ongewijzigd? Dan wordt het nu tijd om er iets […]
Duplicate content. Hoe ga je er mee om?

Er bestaat nog steeds veel onduidelijkheid over hoe Google met duplicate content omgaat. Er wordt zelfs beweerd dat duplicate content penalties oplevert en daardoor gevaarlijker zou zijn dan spammy links. Is dit werkelijkheid of slechts een fabel? Duplicate content wordt gefilterd Ooit deed Susan Moskwa van Google in 2008 de uitspraak:ā Laten we de discussie […]
Verbeter je SEO teksten en scoor hoger in Google
Schrijf jij wel eens SEO teksten voor je website? Dan weet je hoe lastig het is om je artikel of blogbericht hoog in Google te krijgen. Waarschijnlijk heb je flink je best gedaan om een mooi artikel te schrijven, maar uiteindelijk blijft het verwachte toppositieĀ uit. Dat is frustrerend. Met deze 4 tips verbeter je je […]
Hoe verbeter je de SEO kwaliteit van je content?
Voor een goede vindbaarheid van je websiteĀ in zoekmachines, dient de SEO kwaliteit van je content optimaal te zijn.Ā Ā Aan de hand van enkele belangrijke rankingfactoren leggen we je uit hoe je dit eenvoudig doet. Rankingfactoren voor SEO kwaliteit De website Search Engine Land stelt jaarlijks een lijst op van de meest belangrijke SEO factoren. Ā Deze factoren […]
Conversies genereren door retargeting

Retargeting is een manier van adverteren waarbij je bezoekers die je website of webshop hebben verlaten, verleidt om terug te keren zodat ze alsnog een transactie doen. Je bent er dus van verzekerd dat je jouw doelgroep zult bereiken door gericht te adverteren. […]
Hoe effectief zijn mijn landingspagina’s?

De landingspagina’s waarover ik in dit artikel schrijf zijn pagina’s waarop bezoekers vanaf externe media op landen, bijvoorbeeld vanaf Google.nl. In Google Analytics worden deze pagina’s ook wel bestemmingspagina’s genoemd. […]
Je website voorjaarsklaar met 15 SEO Tips
Een Infographic om je website voorjaarsklaar te maken met 15 SEO Tips.
Gebruik de tips zodat je website dit voorjaar, maar vooral in de nabije toekomst goed gevonden wordt. […]