AIDA is een bekend marketingmodel. Het beschrijft de route langs 4 stations om lezers te roepen en ze iets lekkers voor te schotelen dat ze wel moeten kopen. Attention/Awareness, Interest, Desire en Action zijn gevoelens die van lezers klanten maakt. Slaagt de opzet van A tot A, dan is het opzetten van die webshop geen […]
Categorie: SEO
Help SEO Handleiding!
Help jij mee met het inrichten van SEO Handleiding naar wat je zelf nodig hebt? Dat kan via korte enquêtes. De resultaten gebruikt deze blog dan om zichzelf flink op te poetsen. Weloverwogen commentaar op seohandleiding.nl wordt zo onze handleiding. We beginnen met 8 vragen. Samen met de volgende enquêtes krijgt SEO Handleiding dan weer […]
De KISS landingspagina: een voorbeeld
Januari 2010, een gure winter en tijd genoeg om achter de computer te zitten. Daar kwam het artikel KISS die landingspagina uit voort. De opzet was duidelijk maken dat met ‘Keep It Simple, Stupid’ veel wordt bereikt. Oftewel, maak het jezelf niet te moeite anders maak je het je publiek te moeilijk. Maar dit is […]
De favicon pimpt websites
Gebruikersvriendelijkheid is het kernwoord in SEO. Als we eenmaal gevonden zijn, is het de bedoeling aanwezig te blijven. Er zijn verschillende manieren. Een methode is aantrekkelijk in de adresbalk en op tabbladen in beeld blijven als bezoekers een andere pagina voor zich hebben. Een andere manier is er prettig en opvallend uitzien als we eenmaal […]
Social media verovert de wereld
Dat social media de digitale wereld verovert, is duidelijk (zie vrijwel ieder blog). De invloed van social media zagen we de afgelopen weken. In Tunesië en Egypte werd de bevolking ook digitaal opgeroepen tot actie. Social media reikt ver. Google onderkent dat en lanceert voortdurend updates van Social Search. We kunnen ook zeggen dat Google […]
Blogger gezocht!
2011 is aangebroken en dan is het tijd voor voorspellingen. Elk vooruitzicht zit vast aan een terugblik. Een dikke trend van het afgelopen jaar is de opkomst van sociale media. Het aantal deelnemers aan de Twitters en Facebooks is enorm en het is verbazingwekkend dat er niet veel meer takken aan de sociale mediaboom hangen. […]
Google Instant Search en de trefwoorden update
Over de recente truc van Google om sneller zoekresultaten in beeld te brengen is wel wat gezegd. Het is echter meer geconstateerd en goed bevonden dan dat er een blik in de toekomst is gegeven. Google Instant Search werkt makkelijker en sneller dan alleen Google Suggest, maar wat zijn de gevolgen voor SEO’ers in het […]
Een hogere CTR met microformats
Microformats komen steeds vaker voor in de zoekresultaten. Bij de zoekopdracht ‘U2 Tickets’ of ‘The Expendables’ wordt volop gebruik gemaakt van microformats. Google beschrijft microformats als volgt: ‘Microformats zijn eenvoudige conventies (entiteiten genoemd), die op webpagina’s worden gebruikt om een specifiek type informatie te beschrijven, zoals een recensie, gebeurtenis/evenement, product, bedrijf of persoon.’ […]
Op herhaling: SEO tips voor webwinkels
Als er een branche is die compleet afhankelijk is van zoekmachineverkeer is dat wel de branche ‘webwinkel’. Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan AdWords-campagnes, sommige bedrijven draaien hierdoor zelfs met verlies. Dan vraag je je af waarom die campagnes dan niet worden stopgezet als ze toch niet rendabel draaien. Dan krijg je vaak te horen […]
(Tw)eat this!
Twitter is het ideale social medium om je mening kwijt te kunnen. Dan moet het ook een prima zijn om je product kwijt te kunnen. Hoe doe je dat als je product toevallig niet je mening is? Twitteraars pakken en vasthouden is het gouden ei! Op de juiste manier gebruikers pakken begint met weten wie […]