Kennisbank » SEO Content » E-A-T en SEO: hoe maak je content waar Google naar op zoek is?

E-A-T en SEO: hoe maak je content waar Google naar op zoek is?

22 juni 2019

Als je een goede positie wil behalen in Google moet je je merk koesteren door expertise, autoriteit en betrouwbaarheid op te bouwen. De afkorting E-A-T- staat voor Expertise, Authority en Trustworthiness. Door de E-A-T methode toe te passen beschermt Google de gebruikers tegen inhoud van lage kwaliteit. Hieronder worden tips gegeven hoe je je content kunt verbeteren volgens de E-A-T criteria.

Expertise
Om een expert te zijn ben je zeer goed geïnformeerd of bekwaam in een bepaald gebied. Als je alleen deze kennis bezit, krijg je nog geen verkeer van Google naar je website. Je moet begrijpen hoe je deze kennis communiceert op een manier die mensen aanspreekt.

Hieronder een paar tips om expertcontent te creëren:

  • Vind uit hoe je doelgroep zoekt door een zoekwoordenanalyse uit te voeren. Pas de content op je website aan en geef duidelijke informatie die aansluit bij deze onderwerpen.
  • Zorg voor informatieve content. Maar probeer niet teveel vaktermen te gebruiken. Schrijf de tekst voor jouw doelgroep, maar houd rekening dat niet alle bezoekers dezelfde kennis hebben.

Autoriteit
Wanneer andere experts in jouw sector jou als bron van informatie gebruiken, kan je worden beschouwd als  autoriteit.

Hieronder vind je enkele succesfactoren om een autoriteit te worden:

  • Probeer links van relevante en gezaghebbende websites te verkrijgen naar jouw website. Dit kan bijvoorbeeld door aanvullende content te hebben waar zij naar kunnen linken.
  • Nieuwswebsites hebben vaak een goed linkprofiel en staan als betrouwbaar aangeschreven. Een link of vermelding hierop is waardevol.
  • De Trust Flow van Majestic is een betrouwbare graadmeter voor autoriteit en betrouwbaarheid. Gebruik deze om websites te beoordelen en meer inzicht te krijgen.

Betrouwbaarheid
Bewezen betrouwbaarheid is erg belangrijk. Google is hier duidelijk over in zijn richtlijnen, teveel slechte recensies zijn een teken van lage kwaliteit of betrouwbaarheid.

Hieronder vind je enkele tips om de betrouwbaarheid van je website te bevorderen:

  • Een duidelijke manier hebben om contact te leggen of te kunnen zien wie achter de website zitten.
  • Maak gebruik van een onafhankelijke partij waar klanten reviews kunnen achterlaten. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van Google Business.
  • Het koppelen van de website aan een fysieke locatie. Dit kan een locatie zijn waar bezoekers langs kunnen komen of waar het bedrijf is gevestigd.
  • Ervoor zorgen dat het domein van je website veilig is door het implementeren van HTTPS. Tegenwoordig is het aanvragen van een certificaat vaak inbegrepen in de hosting of kan dat worden gedaan tegen een kleine vergoeding.

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.