Kennisbank » SEO Content » 5 SEO Title Tag-tips

5 SEO Title Tag-tips

22 juni 2019

Title tags zijn nog steeds belangrijk in SEO. In zoekmachines als Google is de title vaak het eerste dat een potentiele bezoeker van je website te zien krijgt. Hieronder vind je 5 Title Tag-tips om hoger in de zoekresultaten te komen.

  1. Getallen toevoegen
    Onze hersenen zijn getraind om dingen te vinden die eruit springen. Zorg er dus voor dat je title tag niet wegvalt tussen de andere resultaten. Getallen zijn elementen die opvallen en de aandacht trekken. Daarom kun je in bepaalde omstandigheden een hogere klikfrequentie halen door getallen in een title tag te gebruiken zoals “Top-10 zonnebrandcrèmes van factor 30 en hoger”.

  2. Lengte van de title
    Wanneer wij SEO-audit’s uitvoeren, dan komen we vaak 2 problemen tegen. Vaak zijn de title tags te kort of juist te lang. De beste lengte die je voor een title tag kan aanhouden is 50 tot 60 tekens. Benut ook de eerste helft van de title door daarin de belangrijkste zoekwoorden die je bezoekers aanspreken te plaatsen. Met Google Search Console kun je erachter komen welke zoekwoorden zijn gebruikt. Deze kun je vervolgens in je title tag verwerken.

  3. Synoniemen en varianten
    Door synoniemen en varianten binnen een title tag te gebruiken kun je ook hoger scoren. De manier om synoniemen en varianten te vinden is door in de zoekresultaten te kijken. Dit kan door een relevant zoekwoord in Google in te voeren en te kijken naar titles van de resultaten. Een andere mogelijkheid is door de autosuggestie te bekijken tijdens het zoeken in Google.

  4. Vragen
    Vragen zijn uitermate geschikt om in je title tag te gebruiken. Omdat je door een vraag te stellen nieuwsgierigheid creëert bij de lezer en ze een stimulans geeft om te klikken. Hierbij kun je denken aan “Wil je meer weten over gezond eten?” Het is een geweldige manier om het verkeer naar je website te vergroten.

  5. Schep geen verwachtingen die je niet waar kan maken
    Het is verstandig om in title tag duidelijk te omschrijven wat de gebruiker kan verwachten. Wanneer de boodschap in de title tag overeenkomt met de inhoud van de landingspagina is de kans kleiner dat de bezoeker de website meteen verlaat.

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.