De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Oorzaken waarom een website verwijderd wordt uit de Google index

Waarom verwijdert Google sommige content uit zijn index? Hieronder vind je mogelijke redenen waarom Google ervoor kiest om sommige webpagina’s niet weer te geven. Google kiest ervoor om sommige webpagina’s uit te sluiten omdat niet elke optimalisatie een goede is, en sommige content gewoon geen goed antwoord biedt voor zoekers. Misschien publiceer je per ongeluk […]

Lees verder…

Posted in SEO

Tips om website betrokkenheid te meten en verbeteren

Je kunt je wellicht afvragen: Is het tijd om de website te vernieuwen? Voldoet de website eigenlijk wel aan onze doelstellingen? Maar je hebt misschien nog weinig of niets ingesteld om betrokkenheid te meten om deze vragen te beantwoorden. Misschien denk je dat je daar dure software voor moet aanschaffen om de betrokkenheid te kunnen […]

Lees verder…

Posted in SEO

Link uitwisselingen in strijd met Google richtlijnen

John Mueller bespreekt in dit artikel Google’s beleid over linkruil en hoe het algoritme van Google daarmee omgaat. Achtergrond over linkruil Een linkruil is een situatie die voortkomt uit een overeenkomst tussen twee websites om naar elkaar te linken. Soms linken twee websites naar elkaar zonder een overeenkomst of enig contact tussen elkaar. Dat wordt […]

Lees verder…

Posted in SEO

AMP pagina’s krijgen geen voorkeursbehandeling meer in Google Search

Google rolt in juni 2021 een belangrijke verandering uit als onderdeel van hun page experience ranking algoritme. Vanaf de release van de Core Web Vitals en het page experience algoritme, is er geen voorkeursbehandeling meer voor AMP in Google’s zoekresultaten, Top Stories carrousel en het Google Nieuws. Google zal zelfs het AMP badge icoon verwijderen […]

Lees verder…

Posted in SEO

MUM: een nieuwe AI-mijlpaal voor het begrijpen van informatie

AI-ontwikkelingen verleggen de grenzen van wat Google-producten kunnen doen. Nergens is dit duidelijker dan in de kern van Google’s missie om informatie voor iedereen toegankelijker en nuttiger te maken. Google werkt al meer dan twintig jaar aan de ontwikkeling van niet alleen een beter begrip van informatie op internet, maar ook een beter begrip van […]

Lees verder…

Posted in SEO

Google kondigt Product Reviews algoritme update aan

Google heeft een kwaliteitsalgoritme-update uitgebracht die kwalitatieve product reviews beloont met een hogere ranking Google heeft een nieuwe Search algoritme update aangekondigd, deze wordt ‘product reviews update’ genoemd. Deze update is uitgebracht om product reviews die een goed onderbouwd onderzoek delen, in plaats van weinig inhoudelijke content die een aantal producten samenvat,” vertelde een woordvoerder […]

Lees verder…

Posted in SEO

De ontwikkeling van Online Search

Online search wordt in deze tijd als iets vanzelfsprekends beschouwd. Je gebruikt een zoekmachine wanneer je online iets wilt kopen, in contact wilt komen met een oude vriend of wilt weten wie er in die film speelde. Door het uitvoeren van een korte zoekopdracht in een zoekmachine vind je in een paar seconden de resultaten […]

Lees verder…

Posted in SEO

Meest gestelde SEO vragen – Linkbuilding & Content

Linkbuilding Linkbuilding is een essentieel onderdeel van een SEO-strategie. Hieronder lees je meer over dit onderwerp. Wat is Linkbuilding? Met linkbuilding wordt bedoeld dat je zoveel mogelijk links probeert te krijgen van andere websites die naar jouw website linken. Een link krijgen vanaf een andere website naar jouw website wordt ook wel een backlink genoemd. […]

Lees verder…

Posted in SEO

Google dreigt met stopzetting zoekopdrachten in Australië

Tijdens een hoorzitting van de Senaat in Canberra op vrijdag zei Mel Silva, directeur van Google (GOOGL) Australië, dat de ontwerpwetgeving “onwerkbaar” blijft en de manier waarop miljoenen gebruikers online naar inhoud zoeken, zou “breken”. “Als deze versie van de code wet zou worden, zou het ons geen andere keuze geven dan te stoppen met […]

Lees verder…

Meest gestelde SEO vragen – Deel 3

Technisch Welke PageSpeed Score moet ik nastreven? Google heeft de PageSpeed Insight-tool ontwikkeld om de snelheid van websites te meten. Daarbij is het belangrijk om op te merken dat de pagespeed al enige tijd een ranking factor is. Een vraag die vaak gesteld wordt, is: ‘Welke pagespeed is voldoende?’ Het is aan te bevelen om […]

Lees verder…

Posted in SEO

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.