Meer conversie op belangrijke zoektermen

Gestart met een goede analyse van zoekwoorden en techniek. Vervolgens relevante content ontwikkeld en effectieve linkbuilding uitgevoerd.
Geregeld face to face overleg voor optimale focus en resultaat.

ZorgDirect: Succes door samenwerken

ZorgDirect is de zorgverzekeraar uit Deventer en onderdeel van Eno. Een moderne zorgdienstverlener die een optimale gezondheid van klanten centraal stelt in haar denken en handelen. Om verdere te kunnen groeien wil ZorgDirect dat de website www.zorgdirect.nl optimaal gevonden wordt in zoekmachines. Hiervoor hebben wij een SEO en SEA strategie uitgewerkt.

De opdracht

Gevraagd werd om de website optimaal vindbaar te maken op relevante zoektermen die leiden tot meer conversies. Dit zijn premieberekeningen en afsluiters.

Onze aanpak

Met onze gefaseerde aanpak hebben we er voor gezorgd dat de samenwerking snel en vlekkeloos is verlopen. De volgende werkzaamheden hebben wij uitgevoerd:

  • Zoekwoordenanalyse: We hebben in kaart gebracht op welke zoekwoorden de doelgroep van ZorgDirect zoekt. Hierbij is een selectie gemaakt van zoekwoorden waarop kansen liggen. Deze lijst wordt periodiek geëvalueerd en aangevuld met nieuwe zoekwoorden om te zorgen voor continue verbetering.
  • SEO content ontwikkelen: Op basis van deze zoekwoordenanalyse is er een contentplanning gemaakt. In samenwerking met de marketingafdeling van ZorgDirect wordt gefaseerd nieuwe SEO content ontwikkeld en reeds bestaande content aangescherpt.
  • SEO Techniek: Naast het uiterlijk van de website is de onderliggende HTML-code belangrijk voor de gebruikerservaring en de ranking van de website. Na een technische SEO analyse is de indexatie van de website verbeterd en wordt er continue gemonitord. Door de aanpak van zowel content als techniek behaalt de website steeds betere posities.
  • Linkbuilding: Door het plaatsen van unieke (informatieve) artikelen en het aanvragen van enkelzijdige links zijn er posities behaald op zoekwoorden waarop de website eerder nog niet vindbaar was.
  • SEA: Als SEA specialist zijn wij nauw betrokken bij de eindejaarscampagne. In een vroeg stadium denken wij mee en helpen wij met het bepalen en behalen van realistische doelstellingen. Het grote scala aan mogelijkheden die Google AdWords biedt wordt hiervoor ingezet, van standaard tekstadvertentie tot banners en remarketing.
  • Google Analytics: Wat bezoekers doen, wordt bijgehouden in Google Analytics. Hierbij zijn we een aanvullend traject gestart met het bijhouden van de custom metrics en dimensions. Hierdoor is er nu meer nuttige data op transactieniveau.
  • Evaluatie: Na de campagneperiode evalueren wij met elkaar de SEO en SEA strategie en worden de verbeterpunten voor de volgende periode bepaald. Hierdoor verbetert de onderlinge samenwerking en worden steeds betere resultaten behaald.

Resultaten


Afgelopen jaar hebben onze werkzaamheden er aan bijgedragen dat het Bouncepercentage met 52,81% is afgenomen en dat maar liefst 23% van de nieuwe aanmeldingen als eerste is binnengekomen via Organic Search.

123-theorie

We hebben enorm veel werk verzet met een heel mooi resultaat. We zijn blij met jullie.

Dirk Jan Quere – Online Marketeer ZorgDirect

Handige SEO- en SEA tips per e-mail

Ontvang elke 3 weken bruikbare tips zodat jouw website nog beter vindbaar wordt.
Je kunt op elk moment weer uitschrijven.