– 98% van de Internetgebruikers zoekt via zoekmachines
– 30% zoekt met 2 zoekwoorden
– 81% van alle Internetgebruikers vindt zoeken via zoekmachines de beste manier om informatie te vinden
– 87% vergelijkt producten & diensten op internet
– 41% van de Internetgebruikers een aankoop heeft gedaan na het klikken op een advertorial boven of naast de zoekresultaten
– Zoekmachine leads hebben een hogere ROI dan leads uit andere media
– 85 % van de consumenten beschouwt een merk in de toppositie van de zoekresultaten als een topmerk
– Zoekmachines spelen een grote rol bij de vindbaarheid én het commerciële succes van uw website!
– 90% van de zoekmachinegebruikers niet verder kijkt dan de eerste 30 zoekresultaten
– 60% van de zoekmachinegebruikers op basis van de titel en de omschrijving van de zoekresultaten kiest
– bij 59% van alle business-to-business aankopen wordt Internet gebruikt
– SEO is de meest effectieve vorm van e-marketing
– van de jongeren tussen de 12 en 17 jaar zegt 43% wel eens iets via Internet te kopen. Dat is een stijging van 71% ten opzichte van vier jaar geleden.
– 48% van de consumenten maakt via Internet kennis met nieuwe producten
– Google is de grootste zoekmachine met een marktaandeel van 85%
– Niemand kan een positie in Google garanderen