Kennisbank » Overig » Hoe gebruik je Blogging voor het verhogen van je SEO-voordeel in 2020?

Hoe gebruik je Blogging voor het verhogen van je SEO-voordeel in 2020?

27 juli 2020

Bloggen is een economische manier voor kleine bedrijven om mensen naar hun webpagina te leiden, de inkomende promotie van inspanningen te upgraden en meer klanten aan te trekken. Zoals aangegeven door een lopende inbound promoting rapport, ongeveer 80% van de organisaties die gebruik maken van bloggen in hun reclame geopenbaard het verkrijgen van klanten als gevolg van het. Ook geeft 82% van de organisaties toe dat bloggen noodzakelijk is voor hun bedrijf met SEO-diensten.

Betaalde advertenties zijn een goede strategie om meer klanten te krijgen. Helaas, na verloop van tijd, begon het minder effectief te worden aangezien ongeveer 11% van de wereldwijde internetgebruikers advertenties op het web blokkeren.

Het maakt de online ervaring beter voor mensen, maar het is slecht voor merken die fundamenteel afhankelijk zijn van betaalde advertenties om nieuwe klanten aan te trekken. Dus, hoe zou je rond de advertentie-blokkers?

Bloggen is het antwoord. Nu vragen veel mensen zich af ‘wat is content marketing? Wanneer je “content marketing” hoort, zal je waarschijnlijk denken dat promoties van blogs en artikelen. In ieder geval, het is veel meer dan dat. De betekenis van content marketing is iets wat verder gaat dan de indeling van de tekst om een schrijfwerk te vormen. Hier zijn 8 manieren waarop een blog jouw website een boost kan geven en jouw bedrijf kan helpen groeien

1: Verhoog het inkomend verkeer op uw website

Een blog geeft individuen de motivatie om uw site regelmatig te bezoeken, vooral in het geval dat je af en toe een bericht plaatst en kwaliteitscontent levert die voor jouw lezer boeiend, behulpzaam of beide is. Zowel B2C- als B2B-organisaties zien zakelijke voordelen – meer verkeer betekent meer verkoop – wanneer ze zo vaak mogelijk bloggen, in tegenstelling tot organisaties die zelden of helemaal niet bloggen.

Meer personen op jouw site betekent meer potentieel voor conversie, meer abonnementen op jouw contactformulier en meer potentiële klantverzoeken. Meer websiteverkeer is nuttig voor elk soort bedrijf, zolang mensen jouw producten of diensten van jouw website kopen. Zorg ervoor dat de inhoud die de problemen van jouw doelgroep aanpakt, en zorg ervoor dat de titel en het fragment precies de inhoud weergeeft die voor het gemak van jouw lezers is geschreven.

2: Grijp de aandacht van nieuwe klanten

Denk na over hoe je online onderzoek doet, voordat je een artikel of dienst op verschillende websites koopt. Je gebruikt waarschijnlijk Google om vrijwel elk detail of aankoopkeuze te onderzoeken, voordat jij jouw geld investeert. Het vinden van leerzame bloginhoud met betrekking tot de zaak kan helpen om jouw potentiële klanten te beïnvloeden en uiteindelijk een factor te spelen in waar je koopt.

Tijdens het schrijven van content marketing strategie; neem wat tijd van je dag, het zal gerechtvaardigd zijn, ondanks alle moeite. Een educatieve blog stelt jouw potentiële klanten in staat om te informeren naar een antwoord zonder dat het iemand anders tijd kost en ze zullen contact met je opnemen wanneer ze bereid zijn om een aankoop te doen. Als je bijvoorbeeld een WordPress-ontwikkelaar bent, dan kun je berichten plaatsen over de voordelen van de WordPress-website die mensen zal helpen om een beslissing te nemen in het geval ze denken over het maken van een site voor hun bedrijf.

Maak content geoptimaliseerd met SEO best practices vanaf het allereerste begin. Zorg er ook voor dat jij jouw content op verschillende social media kanalen promoot om meer exposure en verkeer te krijgen. Dit garandeert dat jouw blog een instrument is om klanten te ondersteunen en meer leads te krijgen.

Zorg ervoor dat de content die je op jouw website publiceert enige activiteit van de lezers inspireert. Afhankelijk van jouw bedrijf wil je misschien dat bezoekers een andere gerelateerde inhoud lezen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, een formulier invullen of contact met je opnemen voor overleg.

Ongeveer 95 % van de personen die legitieme gegevens nodig hebben, maken gebruik van zoekmachines om deze te ontdekken, zoals aangegeven door de National Law Review. In het geval dat je op een advocatenkantoor werkt, zoeken mensen ongetwijfeld naar advocaten op het web en zijn grote aantallen van hen bereid om door te gaan als ze vinden wat ze zoeken. Een geoptimaliseerde blogpost met begeleiding die is geïdentificeerd met dit (deze) gebied(en) kan personen naar jouw site trekken op het juiste moment. Hier, de kans dat ze ervoor kiezen om met je te werken.

3: Blog zet uw website om in een bestemming om te zijn op

Een techniek voor het bloggen is het maken van een webpagina die individuen willen lezen. Terwijl sommige zakelijke blogs zullen worden need-based (denk aan juridische, budgettaire, of SEO-diensten blogs), kunnen veel organisaties behoefte-gebaseerde blogs te maken die individuen zullen graag op het lezen en neem de tijd voor.

Terwijl behoefte-gebaseerde content zich concentreert op het geven van antwoorden en het snel geven van oplossingen die je kunt bieden. Want-based content kan zich meer concentreren op de interesses van mensen voor iets wat ze niet direct nodig hadden (denk aan kleding, voeding en schoonheidsartikelen).

De sleutel is om jouw blog fascinerend en boeiend genoeg te maken, zodat mensen deze zullen moeten lezen voor het vermaak. Als je blijft bloggen, dan kun je na enige tijd verbinding maken met jouw potentiële publiek door middel van de toon en de inhoud van de blog.

4: Deel jouw inhoud

Een van de voordelen van bloggen is de open deur die het maakt voor anderen om te delen, commentaar te geven en je blog leuk te vinden. Dit maakt het potentieel voor virusverkeer en exponentiële marktontwikkeling. Met zo’n groot aantal verschillende stadia van het delen toegankelijk, kunnen mensen de blog delen, tweeten, of e-mailen naar een metgezel. Dit is een geweldig voorbeeld van gratis marketing door jouw publiek.

Een blog is een soort dynamisch portfolio. Voor organisaties waar verificatie van het verleden alles is, is het van cruciaal belang om een eenvoudige methode te hebben om potentiële klanten te laten zien wat voor soort resultaten ze kunnen verwachten. Een paar voorbeelden van dit soort organisaties kunnen zijn:

  • SEO Bedrijf
  • Fitnesstrainers
  • webontwikkelaars
  • Grafisch ontwerper
  • Schoonheidsspecialisten

Met een blog en topfoto’s van jouw werk kun je ongetwijfeld een portfolio maken om potentiële klanten te begeleiden.

Hoewel het misschien meer energie vergt om jouw hele webpagina op te frissen, zijn blogs op WordPress eenvoudig op te frissen, ongeacht of je geen tonnen technische training heeft.

In het geval dat je hulp nodig heeft, is er geen gebrek aan gratis ondersteuning (een ander geval van de waarde van blogs!). Wanneer je bent begonnen met het vermelden van jouw werk op jouw blog, heb je informatie om mensen die willen weten over de kwaliteit en de levensvatbaarheid van jouw werk te sturen.

5: Meer winst voor kleine bedrijven

Of je nu jouw contentmarketing uitbesteedt of een bedrijf inhuurt om content voor je te leveren, het is nog steeds veel goedkoper dan verschillende soorten marketingtechnieken. Eigenlijk kost contentmarketing normaal gesproken ongeveer 62% minder dan andere uitgaande marketingstrategieën.

Naast de verminderde kosten levert contentmarketing betrouwbaar 3x de hoeveelheid leads op. Vergeet niet dat die leads een stukje websiteverkeer zijn dat uiteindelijk wordt gedeeld op sociale media, nieuwe prospects en merkbekendheid. Hoewel het verkeer slechts een metriek is en niet jouw enige doel moet zijn om een inschatting te maken van de prestaties van contentmarketing, is het vooralsnog iets om op te letten. Voor kleine bedrijven maakt dat contentmarketing een kosteneffectieve manier om positieve resultaten te behalen

6: Methodes voor promotie zonder verkoop

Mensen volgen je op sociale media en melden zich aan voor je updates en nieuwsbrief, omdat ze van je op de hoogte moeten worden gesteld. Ze hebben aanbiedingen, gegevens en dergelijke nodig. Wat ze niet nodig hebben is om jouw advertenties te zien een dag in en dag uit.

Hoewel het een feit is dat uw items en diensten belangrijk zijn voor jouw doelgroep, hebben jouw klanten problemen met jouw diensten. Content marketing geef je een kans om opmerkelijke stimulansen te geven om jouw producten voorbij te laten gaan, waardoor klanten meer motivatie krijgen om zich op je te richten.

7: Stel jouw bedrijf open voor nieuwe prospects en een groter publiek

Google News neemt de toppositie in waar de meeste gedeelde content onder internetcliënten wordt weergegeven. Wanneer je content van hoge kwaliteit publiceert, zal jouw doelgroep deze lezen en delen. Wanneer die artikelen of blogs live zijn, blijven ze je maand na maand meer verkeer brengen zonder extra kosten. Elke aanbieding plaatst jouw merk en content voordat je een nieuwe aanhang creëert.

In vergelijking met betaalde marketing, waar je bij verdampt wanneer de campagne stopt met draaien. Toen de organisatie haar sociale post recurrent verbeterde en begon met het maken van content voor lokale mensen, zag ze een 48% stijging in haar fanbase en supporters.

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.