Conversieverhoging

Dan beginnen we met een goede analyse op maat. Vervolgens pakken we samen de verbeterpunten op en streven we naar optimale conversie verbetering

Mijn doel: Meer conversie

Aan de hand van de volgende klantvragen geven wij inzicht in de werkzaamheden die nodig zijn om uw conversie te verbeteren.

Vragen

De conversie van mijn Google AdWords campagne is te laag. Kunnen jullie die verhogen?

Ja, dat kunnen we doen. Een te lage conversie kan mogelijk ontstaan doordat:

  • zoekwoorden niet goed zijn gekozen (misschien te generiek)
  • zoekwoorden niet goed zijn ingesteld (misschien te breed)
  • advertenties de doelgroep niet goed aanspreken (misschien weinig onderscheidend en niet concreet genoeg)
  • het bereik van de campagne(s) niet goed is ingesteld (misschien gericht op mobiele apparaten terwijl je website of webshop hier helemaal niet goed op werkt)
  • landingspagina’s niet goed aansluiten op de advertenties (wellicht een te algemeen verhaal… )

Als we je huidige campagne onder de loep nemen, en je wensen en eisen horen, kunnen we een aantal werkzaamheden voorstellen waarmee we de conversie kunnen verhogen. Mogelijke werkzaamheden:

  • Het stoppen met adverteren op een deel van uw assortiment omdat de klikprijzen te hoog zijn.
  • Het maken van nieuwe advertenties.
  • Het verbeteren van bestaande advertentieteksten.
  • Instellen dat we beter kunnen meten via Google AdWords waardoor we beter op rendement kunnen sturen.

Ik ben niet tevreden over de conversie van mijn webshop. Wat kunnen jullie doen om de conversie te verbeteren?

We beginnen met een goed gesprek. Welk percentage van het bezoek moet volgens jou tot een order leiden om tevreden te kunnen zijn? (Als je wilt kunnen we je helpen bij het bepalen van dit percentage.) Tevens scannen we de SEO van je webshop en een eventueel aanwezige Google AdWords campagne.
We noteren de verbeterpunten. Vervolgens stellen we een aantal werkzaamheden voor om de conversie van je webshop te verbeteren. Een mix van werkzaamheden kan bijvoorbeeld zijn:

  • Verbeteren van bezoekerservaring door bijv. de homepage en andere landingspagina’s te verbeteren
  • Analyseren van data uit Google Analytics en het vervolgens benoemen en doorvoeren van verbeterpunten.
  • Analyseren en verbeteren van de website content (SEO Teksten)
  • Analyseren en verbeteren van website techniek (SEO Techniek)
  • Verkrijgen van meer links (Off site SEO – Linkbuilding)
  • Verbeteren van de AdWords campagne in het search netwerk van Google.
  • Opzetten van een Remarketing campagne
  • Opzetten van een Google shopping campagne
  • Het opzetten, uitvoeren en analyseren van A/B testing door middel van de Google website optimizer.

Naast bovenstaande vragen hebben wij ook een aantal cases op onze website opgenomen welke mogelijk interresant voor je zijn.

Altijd de juiste oplossing

Wij leveren maatwerk en werken in tegenstelling tot diverse concurrenten niet met standaard pakketten. De werkzaamheden die wij voorstellen zijn altijd afgestemd op dat wat daadwerkelijk nodig is, niets meer en niets minder. Hierdoor heb je altijd de juiste oplossing én betaal je nooit te veel. Neem contact met ons op voor meer info.

 

Handige SEO- en SEA tips per e-mail

Ontvang elke 3 weken bruikbare tips zodat jouw website nog beter vindbaar wordt.
Je kunt op elk moment weer uitschrijven.