In de vorige nieuwsbrief werden 3 oorzaken van slechte website-rankings besproken. Hieronder worden 3 andere oorzaken toegelicht. 1. Je website is niet mobielvriendelijk Google hecht veel waarde aan een goede User Experience (UX) van een website. Het maken van een responsive website is de eerste stap om de UX te verbeteren. Om deze reden is […]
Categorie: Zoekmachine Optimalisatie
3 oorzaken van slechte website-rankings
Als websitebeheerder heb je liever niet dat je website-rankings omlaag gaan. Helaas krijgt elke website hier mee te maken. Je kunt dit niet vermijden, maar je kunt zeker de impact ervan minimaliseren. Een positiedaling kan om verschillende redenen gebeuren. In dit artikel worden 3 onderdelen besproken die jouw site-ranking kunnen schaden. Meer oorzaken worden volgende […]
Proseo 19 jaar Search Specialist. Toen en nu
Proseo viert deze maand het feit dat zij 19 jaar bestaat. Wat in 1999 begon als een start-up op een zolderkamer in Hillegom, is uitgegroeid tot een bedrijf met door de wol geverfde Senior specialisten. In 1999 was zoekmachine optimalisatie (SEO) nog een vrij onbekend fenomeen, Google Search bestond toen ook nog maar 1 jaar. In […]
SEO en UX: 5 tips voor betere resultaten
Wat hebben SEO en UX (User Experience) met elkaar te maken? Misschien wel meer dan je doet vermoeden. Ook al zijn SEO en UX voor online marketeers bekende begrippen, de relatie tussen beiden is niet altijd even duidelijk. Waar het op neerkomt is, hoe beter de gebruikersvriendelijkheid (UX) van de website, hoe groter de kans […]
Interne links: 6 tips om beter gevonden te worden
Interne links zijn hyperlinks binnen dezelfde website. Deze koppelingen verbinden pagina’s op een logische manier met elkaar wat prettig is voor websitebezoekers. Bijvoorbeeld, in dit artikel geven we tips over interne links. Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het is dus niet onlogisch om een verwijzing te maken naar de pagina ‘zoekmachine optimalisatie’ en hiervoor een interne […]
Google Search Console 2018: wat is er nieuw?
Google Search Console (‘GSC’) is een van de gratis tools van Google en is onmisbaar voor iedereen die nauwkeurige inzichten wil hebben in de organische prestaties van zijn site in de zoekmachine. Het toont onder meer het aantal klikken, vertoningen, CTR en posities op zoekwoord- en paginaniveau. Hierdoor ben je in staat om relaties te […]
5 SEO tools die je niet wilt missen
Als je zelf aan de slag wilt met SEO, kun je vast wel een paar (gratis) SEO tools gebruiken. Dit artikel geeft uitleg aan 5 verschillende tools. Elk gespecialiseerd in een deelgebied van SEO en zijn samen prima naast elkaar te gebruiken. SEO tools besparen tijd en zijn up-to-date Zoekmachine optimalisatie (SEO) is tegenwoordig een […]
Schrijf ‘Mobile First’ content die goed gevonden wordt in Google
Het zal niemand verbazen, maar het ‘Mobile First’-principe van Google speelt steeds vaker een rol bij het bepalen van posities in zoekmachines. Webpagina’s die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten krijgen van Google de voorkeur boven de ‘volle’ en daardoor bijna onleesbare desktoppagina’s. Toch moeten de webpagina’s beschikken over een ruime hoeveelheid relevante content om gevonden […]
De 5 meest gemaakte linkbuilding fouten door marketeers
Linkbuilding. Het lijkt zo makkelijk. Bezoek een flink aantal linkpagina’s en webportalen (bijv. startpagina.nl) en meld je website daar aan. Klaar zou je denken. Maar pas op! Want linkbuilding toepassen op een verkeerde manier kan ook schade aan de vindbaarheid toebrengen. Voorkom deze 5 meest gemaakte linkbuilding fouten door marketeers. Waarom linkbuilding? Het verkrijgen van […]
AMP-pagina’s inzetten voor SEO? Of toch niet?
Met de vernieuwde testtool van Google, Test My Site, laait de discussie over het versnellen van mobiele websites weer op. De tool benadrukt met twee nieuwe informatieve functies het belang van de mobiele snelheid. Met de nieuwe versie wordt niet alleen de snelheid van de eigen website getest, maar de testtool laat ook zien hoe […]