De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Content

Vindbaarheid in Google wordt door diverse factoren bepaald. Vele factoren zijn content gerelateerd. Dit maakt content misschien wel tot een van de belangrijkste SEO ranking factoren. De juiste tekstinhoud trekt kwalitatieve bezoekers. Het zorgt ervoor dat ze op de pagina blijven en spoort aan tot actie.

Wij creëren een sterke strategie en ontwikkelen, samen met jou, goede content voorzien van slim gekozen zoekwoorden. Wij schrijven nieuwe teksten die relevant zijn, aangepast aan het taalgebruik van jouw website. Ook kunnen we bestaande teksten redigeren. Wij zorgen voor een correcte opbouw per device (mobile- desktop). Tevens houden we rekening met SEO regels en bezoekersgedrag.


  1. 1. Strategie
  2. 2. Voor- en nadelen
  3. 3. Onderdelen
  4. 4. Onze aanpak

1. Content strategie

Bij content denk je al snel aan het schrijven van lappen saaie webteksten. Geoptimaliseerde content is echter meer dan tekst alleen. Je dient rekening te houden met SEO regels, leesgedrag van bezoekers en pagina’s van concurrenten. Een goede content strategie zorgt voor efficiëntie.

Een zoekwoorden analyse vormt de basis van de strategie. Een analyse laat zien op welke zoekwoorden je eigen site, alsmede concurrenten reeds een positie behaald hebben. Er wordt gekeken naar zoekvolume per zoekwoord, haalbaarheid en wordt er een weloverwogen selectie gemaakt. De selectie van zoekwoorden vormen de basis van de content. Er kunnen nieuwe pagina’s geschreven worden en/ of bestaande pagina’s geredigeerd. De tekstlengte wordt berekend, de schrijfstijl en opmaak bepaalt.

Invloedsfactoren

  • Zoekwoorden & huidige posities van eigen site en concurrenten
  • Lengte van de tekst
  • Opmaakmogelijkheden CMS
  • Mobile of desktop weergave

Door linkbuilding meet website bezoekers

2. Voor- en nadelen van geoptimaliseerde teksten

Het schrijven van goede content brengt vooral voordelen met zich mee. Het is fijn als bezoekers de juiste informatie kunnen vinden.
Toch zijn er ook nadelen te benoemen. Zo is het schrijven van een goed geoptimaliseerde, aantrekkelijke tekst, een tijdrovende bezigheid.

Voordelen

  • Goede content maakt je website sterker
  • Bezoekers blijven langer op de pagina, hetgeen de ranking ten goede komt
  • Sterke teksten en goede (SEO) opmaak verminderen de bounce rate

Nadelen

  • Het schrijven van relevante en unieke content is een tijdrovende bezigheid
  • Nieuwe content is niet direct vindbaar, linkbuilding is noodzakelijk
  • Als je zelf een goede tekst schrijft is optimalisatie nog nodig

Het schrijven van content is goed uit te voeren binnen een samenwerking. Wij voeren onderzoek uit, voorzien je van zoekwoorden en bepalen de gewenste tekstlengte. Jij kent je doelgroep en product en schrijft een pakkende tekst. Vervolgens redigeren wij de content en zorgen voor de juiste optimalisatie.

3. Onderdelen van content

Goede content bestaat uit diverse onderdelen.

SEO content is meer dan tekst.

Keywords

Het zoekwoord vormt de basis van je tekst en wordt geregeld genoemd. Bijvoorbeeld in de URL en in de meta description tag. Vervolgens zie je het zoekwoord terug in de H1, H2 kopteksten en in de paginatekst.

Ook mag een keyword terugkomen in de bestandsnaam van de afbeelding. Noemen binnen de alt tekst en anchor tekst hoort er ook bij. Naast een hoofdzoekwoord kunnen er 1 of meerdere bijzoekwoorden gekozen worden.


Meta description tags

Een goede tekst begint al bij het zoekresultaat in Google. Daar vind je de title- en meta description tags. Een unieke omschrijving, voorzien van zoekwoord en call 2 action zal de CTR ten goede komen.

Contentlengte

Tekstlengte is een belangrijke factor binnen de ranking in Google. Een gemiddelde tekst bevat ruim 800 woorden. Een aardige opgave al je je realiseert dat bezoekers slechte lezers zijn. Ze scannen liever een tekst, kijken graag naar afbeeldingen en klikken het liefst zo snel mogelijk door.

Device

Komen je bezoekers vooral via mobile of desktop? Het divice van herkomst is bepalend voor je tekstopbouw en lengte van kopteksten.

Links

Een nieuwe pagina met goede tekst is niet direct vindbaar. Er zullen interne links aangemaakt moeten worden. Linkbuilding, bijvoorbeeld via artikel marketing zorgen voor externe links.

4. Onze aanpak

Wij stemmen ons werk af op wat je zelf wil en kan. Wil je zelf zoekwoorden verzamelen of teksten schrijven, prima. We begeleiden je graag. We kunnen de werkzaamheden verdelen of desgewenst volledig uit handen nemen.

Proces

  • 1. Zoekwoord analyse
  • 2. Content creatie & tekst optimalisatie
  • 3. Monitoring

Tijdens het proces overleggen we met vaste regelmaat. Zo verzamelen we samen de zoekwoorden, wij voeren de analyse uit en bespreken deze.
Na goedkeuring van de zoekwoorden selectie kan er begonnen worden met het schrijven van content. Als de teksten in orde zijn, kunnen ze online geplaatst worden. Eventueel kan er gestart worden met linkbuilding. Wij monitoren de posities van de gekozen zoekwoorden en houden het bezoekersgedrag in de gaten. Desgewenst sturen we hierover maandelijks een rapportage.

Linkbuilding voor SEO resultaten

Werkzaamheden

Een greep uit onze werkzaamheden:

Keyword research

Tijdens het zoekwoorden onderzoek kijken we niet alleen naar relevantie en zoekvolume. Ook maken we een uitgebreide concurrenten scan.

Content audit & analyser

Wordt er gekozen voor het aanpassen van reeds bestaande teksten? Wij voeren een content analyse uit. Tijdens een content analyse kijken we bijvoorbeeld naar:
-aantal woorden per pagina,
-keyword denisty,
-interne links,
-bounce percentage,
-scanbaarheid van de pagina’s

Geoptimaliseerde content

Het schrijven geoptimaliseerde content is een vak apart. De juiste schrijfstijl, tone of voice en professionele optimalisatie zorgt voor meer conversie en hogere posities.

Backlinks

Om nieuwe pagina’s te promoten zorgen we voor externe backlinks van unieke domeinen met geschikte autoriteit.

Position tracking

Na livegang van de nieuwe contentpagina’s starten we met het monitoren van posities.

Content optimalisatie uitbesteden

Het schrijven van content kun je zelf doen, met onze begeleiding. Wij doen het vooronderzoek en begeleiden je door het proces. Het redigeren en optimaliseren nemen wij uit handen. Liever volledig uitbesteden? Geen probleem.

Uitbesteden doe je omdat:

  • je niet de vaardigheden hebt om een goede en pakkende tekst te schrijven,
  • te weinig kennis hebt van SEO en je het liever overlaat aan vakidioten,
  • je simpelweg geen tijd hebt maar wel graag wilt meedenken.

Kortom, wil je effectief te werk gaan. Dan is het uitbesteden een prima plan. Een goede samenwerking blijft de basis. Samen zoekwoorden verzamelen, wij analyseren. En onze tekstschrijvers kunnen tijdens het pennen een tekst direct optimaliseren. Als je zelf schrijft, dan gaat het niet per se sneller. Graag horen we je wensen.

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.