VERBETER HET SUCCES VAN JE WEBSITE MET CONVERSIE OPTIMALISATIE

Wij schrijven aantrekkelijke SEO-teksten en laten bezoekers doorklikken op overtuigende CTA’s.
Meer bezoekers. Meer conversies.

SEO-conversie optimalisatie

Hoe haal je meer conversies uit SEO? Dat is het vraagstuk bij SEO conversie optimalisatie. Want uiteindelijk draait het bij websites altijd om conversies. Meer aanvragen. Meer verkopen. Meer bezoekers die zich inschrijven op de nieuwsbrief.
Proseo maximaliseert het aantal conversie uit organisch bezoek. Dit doen we onder meer door te optimaliseren met conversieverhogende zoekwoorden en aantrekkelijke geschreven teksten en CTA’s die aanzetten tot actie. Meer weten? Neem dan contact op.

  1. Kiezen van zoekwoorden die converteren
  2. Hogere posities in Google door conversies
  3. Heldere inzichten door Conversion Rate Optimization (CRO)
  4. Werkwijze en werkzaamheden
  5. UX
  6. A/B testen
  7. Werkzaamheden
  8. Conversie optimalisatie uitbesteden

Kiezen van zoekwoorden die converteren

SEO-conversie optimalisatie begint bij het selecteren van de juiste zoekwoorden. Sommige zoekwoorden zijn namelijk relevanter dan andere en sluiten daardoor beter aan bij de behoefte van de bezoeker. Hoe beter de term aansluit bij deze behoefte, hoe groter de kans is dat er een conversie volgt (bijv. een aanvraag). Proseo start daarom altijd met een zoekwoordenanalyse en analyseert data uit Google Analytics, Google Ads, SEMrush en andere SEO software om tot een lijst van conversieverhogende zoekwoorden te komen. Aan de hand van deze lijst optimaliseren we de website voor SEO.

Voorbeeld

Voor Proseo is ‘zoekmachine optimalisatie uitbesteden’ relevanter dan ‘zoekmachine optimalisatie, want de eerste zoekterm vertelt al dat diegene die zoekt, deze SEO-werkzaamheden wil uitbesteden. Ondanks dat de term een lager zoekvolume heeft dan ‘zoekmachine optimalisatie’ is het voor de hand liggend dat ‘zoekmachine optimalisatie uitbesteden’ voor meer aanvragen van betere kwaliteit zorgt.

Hogere posities in Google door conversies

Meer conversies zijn natuurlijk altijd prettig. Want die bepalen grotendeels het succes van je website. Maar het heeft nog een bijkomend voordeel: verbeteringen van posities in Google.

Relevantere zoekwoorden zorgen ervoor dat bezoekers langer op de website blijven, meer pagina’s bekijken en uiteindelijk acties uitvoeren op de website. Google houdt rekening met dit bezoekersgedrag bij het rangschikken van de zoekresultaten. Omdat bijna elke website is uitgerust met Google Analytics en Google Search Console, beschikt Google over bezoekersdata waarmee ze een relatie leggen tussen zoekwoord, gedrag en conversies.

Heldere inzichten door Conversion Rate Optimization (CRO)

De werkzaamheden en resultaten van conversie optimalisatie willen wij altijd inzichtelijk maken. Vooraf definiëren we de websitedoelen en richten dit in Google Analytics in als doel. Maandelijks meten we de CRO (Conversion Rate Optimization) wat ons inzicht geeft in de effecten van organisch verkeer en de ingestelde doelen. Dit maakt het mogelijk om de selectie van zoekwoorden steeds verder te optimaliseren voor conversies.

Werkwijze en werkzaamheden

Wanneer wij de website gaan optimaliseren voor conversies, starten we altijd met een zoekwoordenanalyse. Uit de analyse volgt een lijst met zoekwoorden waarvan wij verwachten dat ze conversies gaan opleveren.

Vervolgens worden deze conversieverhogende zoekwoorden gekoppeld aan webpagina’s, oftewel landingspagina’s. Deze pagina’s worden zodanig ingericht dat er een optimale aansluiting is tussen het zoekresultaat, de bezoekersbehoefte en de inhoud van de pagina.

Wij schrijven hiervoor aantrekkelijke SEO content met een uitgekiende balans tussen SEO voor zoekmachines en leesbaarheid voor bezoekers. De content moet immers de interesse wekken bij bezoekers en aanzetten tot actie, maar het met ook optimaal vindbaar worden gemaakt in Google. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat er aantrekkelijke CTA’s (Call to Actions) in de pagina worden verwerkt die gaan zorgen voor conversies.

UX

Ook een verbeterde gebruikersvriendelijkheid (UX) leidt tot meer conversies. Omdat bezoekers sneller hun informatie vinden, eenvoudig kunnen doorklikken naar andere onderwerpen, zijn ze sneller geneigd om een aanvraag te doen. Want als jouw website solide in elkaar zit, wekt dat vertrouwen. Aan de hand van verschillende indicatoren (o.a. uit Google Analytics) weten we of bezoekers de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Verlaten bezoekers de website voordat een conversie is behaald? Dan zullen we UX verbeteringen doorvoeren.

A/B testen

Omdat we conversies continue willen optimaliseren, richten we in Google Analytics doelen in. Zo kunnen we de effecten van onze SEO conversie optimalisatie meten. Aanvullend kunnen we A/B testen inrichten zodat we kunnen achterhalen welke elementen op de pagina zorgen voor de hoogste conversie. Per paginavariant schrijven we verschillende teksten en worden CTA’s anders geplaatst.

Werkzaamheden

Website met inkomende links
    Om SEO conversie optimalisatie te laten slagen, voeren wij de onderstaande werkzaamheden uit:
  • Analyse naar conversieverhogende zoekwoorden
  • Doelen inrichten in Google Analytics
  • Landingspagina’s aanmaken
  • Aantrekkelijke indeling van de pagina maken (H1, H2, opsommingslijsten e.d.)
  • Overtuigende content schrijven
  • CTA’s plaatsen en optimaliseren
  • A/B testen uitvoeren
  • Maandelijkse rapportage met Conversion Rate Optimization (CRO)

Conversie optimalisatie uitbesteden

Ben je benieuwd geworden of jouw website ook meer conversies kan realiseren? Laat dan je SEO conversie optimalisatie uitbesteden. Neem contact met ons op en wij vertellen je de mogelijkheden. Bij Proseo kan je volledig of gedeeltelijk je SEO uitbesteden. De SEO diensten zijn altijd afgestemd op wat je zelf wil en kan.

Handige SEO- en SEA tips per e-mail

Ontvang elke 3 weken bruikbare tips zodat jouw website nog beter vindbaar wordt.
Je kunt op elk moment weer uitschrijven.