Schema (schema.org) is gestructureerde markup die je aan jouw HTML bestanden kunt toevoegen zodat zoekmachines de content van je website begrijpen. Als gevolg van het toevoegen van Schema-tags aan jouw website, kan Google de zoekresultaten van jouw website aanvullen met extra informatie in de vorm van Rich Snippets, die aantoonbaar helpen bij de click-through rate […]
Categorie: Nieuws
Wat is Local SEO?
Local SEO is het optimaliseren van jouw website op lokaal georiënteerde zoekwoorden. Daarnaast kan het ook handig zijn om generieke termen op te nemen in je content. Hieronder vind je twee situaties: Lokaal georiënteerde zoektermen Stel je bent een loodgietersbedrijf uit Appelscha, dan is de kans dat je deze activiteiten in Appelscha levert groot. Wanneer […]
Google Search Console lost problemen op met Tag Manager, sites mogelijk opnieuw verifiëren
Google adviseert dat site-eigenaren die Google Tag Manager gebruiken, het eigendom van hun site mogelijk opnieuw moeten verifiëren in Google Search Console. Onlangs werd een probleem ontdekt met de verificatiemethode van Google Tag Manager in Search Console, waarvan Google bevestigt dat het sindsdien is opgelost. Blijkbaar heeft dat probleem ertoe geleid dat sites hun geverifieerde […]
Leer meer over Anchor Text voor SEO
SEO specialisten weten dat linkbuilding een belangrijke factor is om jouw zoekmachinepositie in de ogen van Google te verbeteren. Maar de tekst die je kiest voor het linken naar jouw site is ook van belang. Die woorden in de link worden de Anchor Text genoemd, en de algoritmes van Google besteden er meer aandacht aan […]
Veranderingen & impact van Google’s featured snippets
Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]
Rondleiding door Google Analytics
Met Google Analytics kun je belangrijke gegevens over jouw site bekijken en websitebezoekers volgen. Deze gegevens kun je gebruiken om je website verder te optimaliseren. In dit artikel krijg je een rondleiding door Google Analytics. Je leest waar je dit platform onder meer voor kunt gebruiken. Ook worden er verschillende dashboards besproken. Waar je Google […]
Voice search – trends en statistieken
Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]
Populairste Google zoekopdrachten van 2019
Google heeft weer een lijst bekend gemaakt van de ‘trending zoekopdrachten’ van het afgelopen jaar. Deze lijst wordt ook wel Year in Search 2019 genoemd. Hierin zie je terug waar Nederlanders het meest naar zochten. Naast onderwerpen die populair waren vind je ook de meest gezochte Nederlanders en veelgestelde vragen. Hieronder vind je de top […]
Tips voor effectief gebruik van nieuw snelheidsrapport van Google
Begin november kondigde Google aan dat ze een bètaversie van het snelheidsrapport hebben toegevoegd aan Search Console. In dit artikel wordt besproken hoe je deze nieuwe functie kunt gebruiken om jouw sitesnelheid te verbeteren. Waar vind je het snelheidsrapport? Het snelheidrapport is te vinden onder het tabblad ‘Optimalisaties’ in Search Console: Als je op ‘Snelheid’ […]
In-market doelgroepen voor betere Google Ads campagnes
Wat is een in-market doelgroep? Een in-market doelgroep is een persoon of groep mensen die een bepaald product of dienst wil kopen. Deze klanten weten exact waar ze naar op zoek zijn. Door op het juiste moment deze doelgroep te benaderen kan er meer conversie gegenereerd worden. Google Display Network Website bezoekers worden door cookies […]