De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Geschikte zoekwoorden vinden in 5 stappen

Uit recent onderzoek van Ascend2 blijkt dat online marketeers moeite hebben met het vinden van geschikte zoekwoorden voor SEO. Toch hoeft het niet al te ingewikkeld te zijn wanneer je de onderstaande 5 stappen volgt: Maak een buyer persona Verdiep je in de buyer journey Bepaal de zoekwoorden Verwerk de zoekwoorden in de content Analyseer de zoekwoorden […]

Lees verder…

Hoe je earned media toepast voor je linkbuilding

Earned media is misschien wel de meest effectieve vorm van linkbuilding om kwalitatieve links naar je website te krijgen. En we weten allemaal: hoe meer links je ontvangt van respectabele websites, hoe beter dat is voor je vindbaarheid in Google. Welke stappen moet je ondernemen om earned media succesvol toe te kunnen passen? En welke kanalen […]

Lees verder…

Https vanaf februari 2017 nog belangrijker in Google

Https wordt een kritische factor voor Google wanneer je klantgegevens verzamelt Het internet moet veiliger. Deze boodschap benadrukt Google nogmaals eind december 2016 op zijn blog. Google schrijft: ”https installeren voor je website is belangrijk, maar het wordt een kritische factor wanneer je klantgegevens verzamelt”. Het ontbreken van een beveiligde verbinding zal dus consequenties gaan […]

Lees verder…

Google Ranking Factoren: Focus op intentie en relevantie

De traditionele Google Ranking Factoren als linkpopulariteit en het herhalend verwerken van primaire zoekwoorden in de titels en bodytekst, worden steeds minder belangrijk. Daarmee verdwijnen voor SEO-marketeers de bekende handvatten om websites te optimaliseren voor Google. Wil je bovenaan in de organische zoekresultaten van Google terecht komen? Dan moet het stuur drastisch om. Dat blijkt uit […]

Lees verder…

SEO Trends voor 2017 die elke SEO expert moet weten

Nog even en we sluiten het jaar 2016 af. Zoals altijd het moment om vooruit te blikken naar de nieuwe SEO trends voor 2017. Het zal natuurlijk niemand verbazen dat Google de ingeslagen weg van Mobile First ook in 2017 zal blijven bewandelen. Sterker nog, naast responsive design en mobielvriendelijkheid, zal Google steeds meer rekening […]

Lees verder…

Hoe je met verse content beter vindbaar wordt

Wordt jouw website regelmatig aangevuld met verse content? Ja? Perfect, want daarmee houd je de website up-to-date wat goed is voor de vindbaarheid in zoekmachines. “Freshness” is één van de rankingfactoren van Google en bepaalt in grote mate de vindbaarheid. Is jouw website al meer dan een jaar ongewijzigd? Dan wordt het nu tijd om er iets […]

Lees verder…

Wat betekent Google Penguin 4.0 voor jou?

Begin dit jaar hebben we al ruim aandacht besteed aan de komst van Google Penguin 4.0. Deze update aan het Google algoritme zou eigenlijk eind 2015 worden uitgerold, maar Google besloot om het uit te stellen tot begin 2016. Ook deze aankondiging bleek nog iets te voorbarig want uiteindelijk is de update eind september 2016 […]

Lees verder…

Je AdWords verkopersbeoordelingen zijn verdwenen. Wat nu?

Onlangs heeft Google besloten om de verkopersbeoordelingen bij de  AdWords advertenties (tegenwoordig Google Ads advertenties) pas te tonen nadat 150 beoordelingen van klanten zijn geregistreerd. Vijfmaal meer dan voorheen. Toen waren 30 beoordelingen al voldoende om de gele beoordelingssterren te mogen tonen. Het kan niet anders dan dat veel adverteerders de dupe zijn geworden omdat […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.