SEO voor landingspagina’s Landingspagina’s zijn doorgaans bedoeld om bezoek naar de website te brengen en een conversie te laten ontstaan. Je krijgt weinig conversies via jouw landingspagina als niemand hem kan vinden. Ook als die pagina niet geoptimaliseerd is om de juiste doelgroep te bereiken, levert deze pagina minder conversies op. Marketeers weten dat effectieve […]
Categorie: Nieuws
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen deel 2
Wat zijn de belangrijkste ranking factoren van Google? In 2016 bevestigde Google zijn top 3 ranking factoren: links, content en RankBrain. Het optimaliseren van deze factoren komt neer op het creëren van goede content waar andere websites graag naar willen linken. Dit moet een website zijn die Google kan beoordelen als het beste resultaat voor […]
Meest gestelde SEO vragen – Algemeen
Als je begint met SEO en op zoek bent naar verbetering van de prestaties van je website, dan is de kans groot dat je veel vragen hebt. Om je te helpen, vind je in dit artikel de drie meest gestelde vragen over SEO beantwoord. Ranking in Google uitgelegd Google keyword ranking is de positie die […]
4 velden in Google My Business die invloed hebben op de ranking
Met zoveel aanpassingsopties in jouw Google My Business-profiel kan het moeilijk zijn om te beslissen waarop je je moet focussen. Maar als het gaat om de ranking in de zoekresultaten, zijn er eigenlijk maar vier velden die invloed hebben op de ranking in de local pack (lokale resultaten) van Google. In dit artikel bespreken we […]
SEO tips voor Web Stories in WordPress
Web Stories voor WordPress is een nieuwe plugin ontwikkeld door Google. In dit artikel krijg je handige SEO-tips bij het maken van Web Stories in WordPress. Met de Web Stories plugin in WordPress kun je schermvullende, klikbare en boeiende visuele verhalen maken die worden aangedreven door AMP-technologie. Het installatieproces van de Web Stories for WordPress-plugin […]
Googles Rich Results Test Tool ondersteunt article markup
Google werkt zijn Rich Results Test Tool bij met ondersteuning voor article structured data markup. Wat zijn Rich Results? Rich Results zijn extra toevoegingen aan de Google zoekresultaten pagina. Rich Results kunnen carrousels, afbeeldingen of andere niet-tekstuele elementen bevatten. Google’s Rich Results Test Tool Website beheerders kunnen nu gebruik maken van Google’s Rich Results Test […]
5 redenen om SEO voorrang te geven op betaalde mediacampagnes
Betaalde media kunnen goede resultaten opleveren, maar SEO is een krachtige tool die net zo effectief is tegen minder kosten voor jouw bedrijf. In dit artikel geeft de strategie en marketing specialist van Elevation Marketing 5 redenen waarom SEO belangrijker is voor je bedrijf dan betaalde mediacampagnes. Samenvatting: De meeste marketeers combineren SEO en betaalde […]
Apple lanceert mogelijk binnenkort eigen zoekmachine
De onderstaande veranderingen wijzen erop dat Apple mogelijk binnenkort een zoekmachine lanceert. Veranderingen in Spotlight Search op iOS en iPadOS 14 beta Een belangrijke update van de Applebot-ondersteuningspagina Een toename van crawlen door AppleBot Al enkele jaren worden berichten naar buiten gebracht dat Google miljarden dollars betaalt aan Apple om de standaard zoekmachine op Safari […]
Evaluatie van de Core Web Vitals
Wat zijn Core Web Vitals? Voor iedereen die nog niet bekend is met de Core Web Vitals – het zijn drie getallen die Google zal gebruiken om de ervaring van de pagina’s te beoordelen. En ergens in 2021 zal het een officiële rangschikkingsfactor worden. Snelheid is al lang een officiële ranking factor, maar met de […]
SEO-resultaten verbeteren met Social Media
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, hebben sociale media wel degelijk een verband met SEO, maar niet direct. Hieronder vind je praktische social media tips over hoe je SEO met sociale media kunt verbeteren. Publiceer inhoud van hoge kwaliteit SEO is zich blijven ontwikkelen, en Search marketing is niet meer wat het vroeger was. Google-bots […]