De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Google’s Core Update – Mei 2020

Op 4 mei bevestigde Google’s Danny Sullivan dat ze de tweede Core zoekalgoritme-update van dit jaar uitrollen. Deze heet de “May 2020 Core Update.” Zoals alle Core Updates was dit een wereldwijde update en was het niet specifiek voor een regio, taal of categorie van websites. Het is een klassieke “brede Core Update” die Google […]

Lees verder…

Linkbuilding voor SEO

Wat is Linkbuilding? Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van elke succesvolle SEO-strategie die inhoudt dat andere websites naar de jouw website moeten linken. Je kunt links beschouwen als stemmen van andere websites. Hoe meer hoogwaardige links die naar jouw website verwijzen, hoe hoger je zou moeten scoren in Google, en dus hoe hoger het niveau […]

Lees verder…

Tips en info over Page Speed

In dit artikel kom je meer te weten over Page Speed en krijg je tips hoe je de laadtijd van je website kan versnellen. Wat is Page Speed? Page Speed is de tijd die een webpagina nodig heeft om te laden. De laadsnelheid van een webpagina is afhankelijk van verschillende onderdelen zoals de webserver, de […]

Lees verder…

Google’s zoekalgoritme mogelijk onthult aan een SEO specialist

Google is betrokken bij een rechtszaak die ertoe kan leiden dat het bedrijf zijn lang bewaakte algoritmegeheimen prijsgeeft. Als onderdeel van de rechtszaak heeft Google een ultimatum gekregen van de Britse rechtbanken om het bewijs in te trekken voor zijn verdediging of de details van zijn zoekalgoritme te onthullen. Google zou niet alleen de details […]

Lees verder…

Leer meer over structured data (Schema.org)

Schema (schema.org) is gestructureerde markup die je aan jouw HTML bestanden kunt toevoegen zodat zoekmachines de content van je website begrijpen. Als gevolg van het toevoegen van Schema-tags aan jouw website, kan Google de zoekresultaten van jouw website aanvullen met extra informatie in de vorm van Rich Snippets, die aantoonbaar helpen bij de click-through rate […]

Lees verder…

Wat is Local SEO?

Local SEO is het optimaliseren van jouw website op lokaal georiënteerde zoekwoorden. Daarnaast kan het ook handig zijn om generieke termen op te nemen in je content. Hieronder vind je twee situaties: Lokaal georiënteerde zoektermen Stel je bent een loodgietersbedrijf uit Appelscha, dan is de kans dat je deze activiteiten in Appelscha levert groot. Wanneer […]

Lees verder…

Google Search Console lost problemen op met Tag Manager, sites mogelijk opnieuw verifiëren

Google adviseert dat site-eigenaren die Google Tag Manager gebruiken, het eigendom van hun site mogelijk opnieuw moeten verifiëren in Google Search Console. Onlangs werd een probleem ontdekt met de verificatiemethode van Google Tag Manager in Search Console, waarvan Google bevestigt dat het sindsdien is opgelost. Blijkbaar heeft dat probleem ertoe geleid dat sites hun geverifieerde […]

Lees verder…

Leer meer over Anchor Text voor SEO

SEO specialisten weten dat linkbuilding een belangrijke factor is om jouw zoekmachinepositie in de ogen van Google te verbeteren. Maar de tekst die je kiest voor het linken naar jouw site is ook van belang. Die woorden in de link worden de Anchor Text genoemd, en de algoritmes van Google besteden er meer aandacht aan […]

Lees verder…

Veranderingen & impact van Google’s featured snippets

Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]

Lees verder…

Rondleiding door Google Analytics

Met Google Analytics kun je belangrijke gegevens over jouw site bekijken en websitebezoekers volgen. Deze gegevens kun je gebruiken om je website verder te optimaliseren. In dit artikel krijg je een rondleiding door Google Analytics. Je leest waar je dit platform onder meer voor kunt gebruiken. Ook worden er verschillende dashboards besproken. Waar je Google […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.