De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Google Search Console lost problemen op met Tag Manager, sites mogelijk opnieuw verifiëren

Google adviseert dat site-eigenaren die Google Tag Manager gebruiken, het eigendom van hun site mogelijk opnieuw moeten verifiëren in Google Search Console. Onlangs werd een probleem ontdekt met de verificatiemethode van Google Tag Manager in Search Console, waarvan Google bevestigt dat het sindsdien is opgelost. Blijkbaar heeft dat probleem ertoe geleid dat sites hun geverifieerde […]

Lees verder…

Leer meer over Anchor Text voor SEO

SEO specialisten weten dat linkbuilding een belangrijke factor is om jouw zoekmachinepositie in de ogen van Google te verbeteren. Maar de tekst die je kiest voor het linken naar jouw site is ook van belang. Die woorden in de link worden de Anchor Text genoemd, en de algoritmes van Google besteden er meer aandacht aan […]

Lees verder…

Veranderingen & impact van Google’s featured snippets

Google’s Danny Sullivan heeft bevestigd dat webpagina’s in een featured snippet niet meer zullen worden herhaald op de eerste pagina van de organische resultaten. Dit is een nieuwe verandering die vanaf 22 januari wordt doorgevoerd. Deze verandering beïnvloed alle zoekresultaten wereldwijd. Vroeger was het niet ongewoon om webpagina’s in een positie twee keer te zien […]

Lees verder…

Rondleiding door Google Analytics

Met Google Analytics kun je belangrijke gegevens over jouw site bekijken en websitebezoekers volgen. Deze gegevens kun je gebruiken om je website verder te optimaliseren. In dit artikel krijg je een rondleiding door Google Analytics. Je leest waar je dit platform onder meer voor kunt gebruiken. Ook worden er verschillende dashboards besproken. Waar je Google […]

Lees verder…

Voice search – trends en statistieken

Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]

Lees verder…

Populairste Google zoekopdrachten van 2019

Google heeft weer een lijst bekend gemaakt van de ‘trending zoekopdrachten’ van het afgelopen jaar. Deze lijst wordt ook wel Year in Search 2019 genoemd. Hierin zie je terug waar Nederlanders het meest naar zochten.  Naast onderwerpen die populair waren vind je ook de meest gezochte Nederlanders en veelgestelde vragen. Hieronder vind je de top […]

Lees verder…

Tips voor effectief gebruik van nieuw snelheidsrapport van Google

Begin november kondigde Google aan dat ze een bètaversie van het snelheidsrapport hebben toegevoegd aan Search Console. In dit artikel wordt besproken hoe je deze nieuwe functie kunt gebruiken om jouw sitesnelheid te verbeteren. Waar vind je het snelheidsrapport? Het snelheidrapport is te vinden onder het tabblad ‘Optimalisaties’ in Search Console: Als je op ‘Snelheid’ […]

Lees verder…

In-market doelgroepen voor betere Google Ads campagnes

Wat is een in-market doelgroep? Een in-market doelgroep is een persoon of groep mensen die een bepaald product of dienst wil kopen. Deze klanten weten exact waar ze naar op zoek zijn. Door op het juiste moment deze doelgroep te benaderen kan er meer conversie gegenereerd worden. Google Display Network Website bezoekers worden door cookies […]

Lees verder…

Hoe Google zoeken relevant en nuttig houdt

Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]

Lees verder…

Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem

De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geïdentificeerde problemen, […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.