De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Voice search – trends en statistieken

Voice search groeit buitengewoon sterk en steeds meer bedrijven optimaliseren voor de spraakgestuurde zoekfunctie (voice-based search). In dit artikel tonen we enkele statistieken, feiten en trends die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een goede SEO en marketingstrategie voor voice-based search. Top 4 voice search statistieken 60% van de smartphone-gebruikers had in de afgelopen […]

Lees verder…

Populairste Google zoekopdrachten van 2019

Google heeft weer een lijst bekend gemaakt van de ‘trending zoekopdrachten’ van het afgelopen jaar. Deze lijst wordt ook wel Year in Search 2019 genoemd. Hierin zie je terug waar Nederlanders het meest naar zochten.  Naast onderwerpen die populair waren vind je ook de meest gezochte Nederlanders en veelgestelde vragen. Hieronder vind je de top […]

Lees verder…

Tips voor effectief gebruik van nieuw snelheidsrapport van Google

Begin november kondigde Google aan dat ze een bètaversie van het snelheidsrapport hebben toegevoegd aan Search Console. In dit artikel wordt besproken hoe je deze nieuwe functie kunt gebruiken om jouw sitesnelheid te verbeteren. Waar vind je het snelheidsrapport? Het snelheidrapport is te vinden onder het tabblad ‘Optimalisaties’ in Search Console: Als je op ‘Snelheid’ […]

Lees verder…

In-market doelgroepen voor betere Google Ads campagnes

Wat is een in-market doelgroep? Een in-market doelgroep is een persoon of groep mensen die een bepaald product of dienst wil kopen. Deze klanten weten exact waar ze naar op zoek zijn. Door op het juiste moment deze doelgroep te benaderen kan er meer conversie gegenereerd worden. Google Display Network Website bezoekers worden door cookies […]

Lees verder…

Hoe Google zoeken relevant en nuttig houdt

Google Search heeft als doel om je zo snel mogelijk nuttige informatie te tonen. In de loop der jaren is de pagina met zoekresultaten ontwikkeld met handige functies waarmee je nog sneller informatie kunt vinden. Sommige hebben aanbevolen snippets, die resultaten markeren die waarschijnlijk bevatten wat je zoekt; kennispanels, die je helpen belangrijke feiten te […]

Lees verder…

Google geeft inzicht in het aantal updates in haar zoeksysteem

De zoekalgoritmen van Google zijn complexe wiskundige vergelijkingen die afhankelijk zijn van honderden variabelen. In de zoeksystemen van Google zijn diverse wijzigingen aangebracht. Sommige hiervan waren zichtbare lanceringen van nieuwe functies, terwijl vele andere regelmatige updates waren om de resultaten relevant te houden. Sommige zijn ook verbeteringen op basis van door Google zelf geïdentificeerde problemen, […]

Lees verder…

E-A-T en SEO: hoe maak je content waar Google naar op zoek is?

Als je een goede positie wil behalen in Google moet je je merk koesteren door expertise, autoriteit en betrouwbaarheid op te bouwen. De afkorting E-A-T- staat voor Expertise, Authority en Trustworthiness. Door de E-A-T methode toe te passen beschermt Google de gebruikers tegen inhoud van lage kwaliteit. Hieronder worden tips gegeven hoe je je content […]

Lees verder…

5 SEO Title Tag-tips

Title tags zijn nog steeds belangrijk in SEO. In zoekmachines als Google is de title vaak het eerste dat een potentiele bezoeker van je website te zien krijgt. Hieronder vind je 5 Title Tag-tips om hoger in de zoekresultaten te komen. Getallen toevoegen Onze hersenen zijn getraind om dingen te vinden die eruit springen. Zorg […]

Lees verder…

De verschillen tussen de zoekresultaten van mobiel en desktop

De zoekresultaten in zoekmachines als Google worden ook wel ‘Search Engine Results Page’ genoemd of ‘SERP’ als afkorting. Uit onderzoek is gebleken dat er een aantal verschillen bestaat in de SERP op verschillende soorten devices. Maar gemiddeld 13% van de websites behoudt dezelfde positie op de desktop als op een mobiel. Er ontstaan verschillen door de […]

Lees verder…

5 Google Ads tips

Hieronder vind je 5 tips die handig zijn bij het beheer van een advertentie in Google Ads. 1. Kies het juiste zoektype voor zoekwoorden Breed zoeken Standaard worden er brede zoekwoorden gebruikt in Google Ads. Met dit zoekwoordtype geef je veel controle uit handen. Je laat hiermee het systeem bepalen of een zoekopdracht mogelijk relevant […]

Lees verder…

Houd je kennis op peil

Ontvang elke 4 weken handige SEO- en SEA tips.
Je kunt op elk moment uitschrijven.