De kracht
van specialisatie

Gespecialiseerd in SEO/SEA
Wij helpen bedrijven met het bereiken van hun doelgroep. Dat doen we via Google, zowel lokaal,
nationaal als internationaal. Onze specialisten werken daarbij nauw samen met onze klanten.

Betere vindbaarheid door gebruik van Sociale Media?

Er was een tijd dat je contacten onderhield door af en toe eens te bellen of langs te gaan. Als je op vakantie ging stuurde je een kaartje en gebeurtenissen deelde je met die personen als je ze sprak. Uiteraard op voorwaarde dat je het niet vergeten was en er op tijd aan dacht. Tegenwoordig hebben de meeste mensen wel een vorm van Social Media: Facebook, Twitter, Hyves, etc. Vragen, frustraties, verhalen worden zo direct gedeeld. Hierdoor blijf je – mits aan de andere kant van het internet ook regelmatig de sociale media wordt bijgehouden – constant in contact met elkaar. Voor bedrijven wordt dit ook een steeds interessanter medium.

Social media om de zoekmachine optimalisatie te boosten

Meer en meer bedrijven zetten Social Media in om in contact te komen en blijven met (potentiële) klanten. Je laat er mee zien dat je met de tijd mee gaat. Het geeft de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die je anders niet zou bereiken. Social Media kan daarnaast ook goed worden ingezet om de zoekmachine optimalisatie te boosten. Een aantal voorbeelden van waar je aan kan denken:

Social Linkbuilding

Via o.a. Facebook, Twitters en LinkedIn kan je artikelen/berichten delen. Enerzijds zorgt dit voor extra verwijzingen naar jouw website, wat een van de factoren is die zorgt voor betere vindbaarheid. Anderzijds zorgt dit voor meer bezoekers richting de website. Voorkom alleen dat je mensen gaat overspoelen en linkjes naar jouw website: dikke kans dat men juist besluit je berichten te negeren.

Praten en luisteren naar verhalen en problemen

Maar je bent niet de enige die zijn verhalen op de verschillende Social Media zet: je vrienden/followers plaatsen natuurlijk ook verhalen, vragen,e tc. Genoeg stof om over te praten dus. Praat niet alleen over je werk, maar ga ook in op wat andere vertellen: ga rustig een gesprek aan. Als mensen problemen hebben die zich in jouw vakgebied bevinden kan je ze altijd nog helpen. Eventueel met een verwijzing naar je website of een artikel op je website dat over dat onderwerp gaat.

Relevante en interessante content voor je website

De bovenstaande punten kunnen ook nog eens gecombineerd worden. Als je merkt dat veel mensen met een soortgelijk probleem zitten maar geen oplossing weten, kan je jouw expertise laten blijken. Dit kan je doen door een artikel/blogpost te schrijven en deze op je website te plaatsen. Hier kan je uiteraard naar verwijzen op Facbook/Twitter/etc. Voor zoekmachines als Google creëer je op deze manier relevante content. Dit is ook een fantastische mogelijk om jouw belangrijke trefwoorden te gebruiken in je teksten. Via de social media kan je deze direct delen en zullen ze snel worden gevonden. Hoe beter het artikel aansluit bij hetgeen dat men zoekt, hoe groter de kans dat men het verder zal verspreiden.

Al met al is Social Media een perfecte mogelijkheid om snel in contact te komen met mensen die jouw bedrijf nog niet kennen, en tegelijk de vindbaarheid van je website te verbeteren. Het vergt weliswaar enige discipline en tijd, maar met een goede aanpak zal het de zoekmachine optimalisatie versterken.

Publicatiedatum: 20-12-2011. De inhoud van dit artikel is auteursrechtelijk beschermd. Indien dit artikel interessant is voor u, biedt PROSEO u de mogelijkheid het te gebruiken. Neem hiervoor contact op. PROSEO heeft bij het schrijven van dit artikel marketingfacts.nl als bron gebruikt.

Houd je kennis op peil

Ontvang onze artikelen.